BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MAT2033 | Ayrık Matematik | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. MAHMOUD JAFARI SHAH BELAGHI |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. MURAT SARI Prof. Dr. NAFİZ ARICA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Hesaplama gerektiren alanlarda çalışacak öğrencilere ayrık matematiksel yapılar konusunda gerekli arkaplanı sağlamak. Ayrık matematiksel yapılar üzerindeki temel algoritmları anlatmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Mantığın temel prensiplerini kavrar 2. Kümelerin temel prensiplerini ve işlemlerini anlar 3. Matematiksel ispat yöntemlerini anlar ve bunları problem çözmede uygular 4. Bağıntıları gösterir ve özelliklerini belirler 5. Fonksiyonları gösterir ve bir fonksiyonun 1-1 ve örten olup olmadığını belirler 6. Sayı teorisinin ve matematiksel kriptografinin bazı temel özelliklerini kavrar 7. Grafiklerin bazı temel özelliklerini anlar ve kullanır |
Matematiksel mantık, tümevarım, kümeler teorisi, bağıntılar, fonksiyonlar, sayılar teorisi, matematiksel kriptografi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Önerme Mantığı | |
2) | Önerme Eşdeğerlikleri | |
3) | Tahminler ve Nicelikler | |
4) | Çıkarım Kuralları | |
5) | İspat Yöntemleri | |
6) | Kümeler ve Küme İşlemleri \ gözden geçirmek. | |
7) | Bağıntılar ve Özellikleri | |
8) | Bağıntıları ve Bağıntıların Kapanışlarını Gösterimlemek | |
9) | Denklik Bağıntıları ve Kısmi Sıralama | |
10) | Fonksiyonlar | |
11) | Bölünebilirlik ve Modüler Aritmetik | |
12) | Asal, En Büyük Ortak Bölenler ve Kriptografi \ gözden geçirmek. | |
13) | Grafikler ve Grafik Modelleri | |
14) | Grafik Terminolojisi ve Özel Grafik Türleri |
Ders Notları / Kitaplar: | - Instructor's own lecture notes. - Discrete Mathematics and its Applications, Kenneth H. Rosen, McGraw-Hill Publishing Company. |
Diğer Kaynaklar: | - Elements of Discrete Mathematics, C. L. Liu, McGraw-Hill Publishing Company. - Discrete and Combinatorial Mathematics, R. P. Grimaldi, Addison-Wesley Publishing Company. - AND any textbook that covers given topics can be used. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 146 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 5 |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya bilgisayar mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |