MAT2002 Analysis IVBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MAT2002 Analiz IV Bahar 3 2 4 9

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. SOHEIL SALAHSHOUR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Bulunmuyor.
Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı çok değişkenli matematik ve vektörel analizin temel kavramlarını tanıtmaktır. Bu dönem temel kavramları geliştirip, çift katlı integralleri uygulamalarını ve sonuçlarını tartışacağız. Bu derse çift katlı integraller, vektör alanları, eğrisel integrallere giriş yapılacak, Daha sonra dolaşım ve akı, üç katlı integraller ve uygulamaları, üç boyutlu vektör alanları, yüzey integralleri devam edilip matematikte önemli yere sahip olan Stokes’un teoremi dönemi sonlandıracağız.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Çift katlı integralleri hesaplayabilir.
Çift katlı integrallerde değişken değiştirebilir.
Eğrisel integralleri hesaplayabilir.
Green’s teoremi ve uygulamalarını çözümleyebilir.
Kartezyen ve silindirik koordinatlarda üç katlı integralleri hesaplayabilir.
Yüzey integrallerini çözümleyebilir.
Gerçek hayattan örnekleri matematiksel sembollerle ifade edip modeli çözümleyebilir.

Dersin İçeriği

Bu dersde çift katlı integrallerin temel kavramları tartışılacak. Kutupsal koordinatlarda çift katlı integraller; çift katlı integrallerde değişken değişimi; eğrisel integraller; Dolaşım ve akı; Green teoremi ; yüzeysel integraller; Diverjans teoremi; Stokes teoremi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kısmi türevlerin uygulaması
2) Çift katlı integraller, integral derecesini değiştirme
3) Kutupsal koordinatlarda çift katlı integraller ve uygulamaları.
4) Çift katlı integrallerde değişken değiştirme
5) Vektör alanları
6) İş ve Eğrisel (doğrusal) İntegraler
7) Eğrisel (doğrusal) integrallere devam
8) Eğrisel (doğrusal) integralller için Matematiğin temel teoremi
9) Gradyan. Potansiyel fonksiyonlar. Green teoremi.
10) Dolaşım ve akı. Düzlemde Green Teoremi.
11) Basit birleştirlmiş alanlar. Kartezyen ve silindirik koordinatlarda üç katlı integraller.
12) Silindirik koordinatlar. Yüzey alanı. Üç boyutta vektör alanı, yüzey integralleri ve akı.
13) Diverjans teoremi, uygulaması ve ispatı
14) Uzayda eğrisel integraller, bükülme, tamlık ve potansiyel. Stoke teoremi.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: “Calculus. A Complete Course (fifth edition)”, by Robert A. Adams. Addison Wesley Longman. ISBN 020179131.
Diğer Kaynaklar: .

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 5 % 15
Ara Sınavlar 2 % 45
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 14 2 28
Ödevler 5 15 75
Küçük Sınavlar 5 1 5
Ara Sınavlar 2 10 20
Final 1 50 50
Toplam İş Yükü 220

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak 5
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak 5
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek 5
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek 4
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak 4
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak 5
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak 4
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek 4