PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MAT1005 | Sosyal Bilimler için Matematik | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi LAVDİE RADA ÜLGEN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. İRİNİ DİMİTRİYADİS Dr. Öğr. Üyesi LAVDİE RADA ÜLGEN Dr. Öğr. Üyesi MÜRÜVVET ASLI AYDIN Arş.Gör. AYSUN SOYSAL Arş.Gör. DUYGU ÜÇÜNCÜ Prof. Dr. NAFİZ ARICA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı temel matematik kavramlarını ve bunların uygulamalarını vermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Kuramsal ve görsel olarak limit, süreklilik ve türev kavramlarını ifade edebilir. Bir fonksiyona belirli bir noktadan çizilen teğet doğrusunu hesaplayabilir. Kuvet, çarpım, bölüm, zincir kurallarını kullanarak bir fonksiyonun türevini hesaplayabilir ve Türevin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını (hız, ivme vb. .) matematiksel olarak yorumlayabilir. Birinci ve ikinci türevlerle fonksiyonları optime edebilir. Büküm noktaları bulabilir ve grafiğini çizebilir. Mathematica ile uygulama problemleri çözebilir. Riemann toplamlar ile eğrinin altında kalan alanı hesaplayabilir. Belirli integral hesaplarında Kalkulüsün Temel teoremini uygulayabilir. |
Kümeler, limit, fonksiyonlar ve süreklilik. Türev, Krıtik değerler, Ara Değer, Ortalama Değer, ve Rolle’s teoremleri, ve uygulamaları. Grafik çizimi. Belirsiz integral, Kalkulüsün Temel teoremi ve belirli integral. L’Hopital Kuralı ve integral teknikleri. Alan bulma. Matrisler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Reel Sayilar ve kumeler | |
1) | Matris İşlemleri ve sistemler | |
2) | Bagintilar ve Fonksiyonlar | |
3) | Esitsizlikler ve Mutlak deger | |
4) | Limit ve Limitin ozellikleri | |
5) | Sureklilik | |
6) | Turev ve Turevin uygulamalari | |
7) | Grafikler | |
8) | Optimizasyon | |
9) | Ustel, Logaritmik ve Trigonometrik fonksiyonlar | |
10) | Trigonometrik ozdeslikleer | |
11) | Fonksiyonun ilkeli | |
12) | Riemann toplamı ve belirli integral | |
13) | Integral kurallari ve Calculusun temel teoremi | |
14) | Alan ve uygulamaları |
Ders Notları / Kitaplar: | 1-Applied Mathematics for business, Economics, Life Sciences and Social Sciences by R. A. Barnett, M. R. Ziegler, K. E. Byleen. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 21 | 21 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak. | |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | |
3) | Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek). | |
4) | Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak. | |
5) | Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek. | |
6) | Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak. | |
7) | Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | 5 |
10) | Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak. | |
11) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek. | 3 |
12) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek. |