| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | 
| 1) | Giriş |  | 
| 2) | Mantığın Tanımı, Akıl İlkeleri ve Mantığın Mahiyeti | Ders Notları | 
| 3) | Mantığın Konusu, Gayesi, Önemi ve Faydaları | Ders Notları | 
| 4) | Mantığın Tarihçesi | Ders Notları | 
| 5) | Kavram, Çeşitleri ve Delâletleri, Kavramlar Arası İlişkiler | Ders Notları | 
| 6) | Beş Tümel ve Kategoriler | Ders Notları | 
| 7) | Tanım, Çeşitleri ve Şartları 
Tanımda Ortaya Çıkan Hatalar, Tanımlanamazlar, Bölme ve Sınıflandırma | Ders Notları | 
| 8) | Ara Sınav Haftası | Ders Notları | 
| 9) | Önerme ve Çeşitleri | Ders Notları | 
| 10) | Modal Önermeler, Önermelerde Dağıtıcılık ve Önermeler Arası İlişkiler | Ders Notları | 
| 11) | Akıl Yürütme, Kıyas, Kıyasın Yapısı ve Unsurları, Yüklemli Kıyaslar | Ders Notları | 
| 12) | Akıl Yürütme, Kıyas, Kıyasın Yapısı ve Unsurları, | Ders Notları | 
| 13) | Bitişik ve Ayrık Şartlı Kıyaslar, Bileşik Kıyaslar, Düzensiz Kıyaslar | Ders Notları | 
| 14) | Tümevarım ve Analoji, Beş Sanat | Ders Notları | 
|  | Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | 
| 1) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | 4 | 
| 2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 4 | 
| 3) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık  teknolojilerini kullanmak. | 4 | 
| 4) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | 4 | 
| 5) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 4 | 
| 6) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 | 
| 7) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 3 | 
| 8) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 | 
| 9) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 3 | 
| 10) | Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | 3 | 
| 11) | Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. | 3 |