Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
|
2) |
Mantığın Tanımı, Akıl İlkeleri ve Mantığın Mahiyeti |
Ders Notları |
3) |
Mantığın Konusu, Gayesi, Önemi ve Faydaları |
Ders Notları |
4) |
Mantığın Tarihçesi |
Ders Notları |
5) |
Kavram, Çeşitleri ve Delâletleri, Kavramlar Arası İlişkiler |
Ders Notları |
6) |
Beş Tümel ve Kategoriler |
Ders Notları |
7) |
Tanım, Çeşitleri ve Şartları |
Ders Notları |
8) |
Tanımda Ortaya Çıkan Hatalar, Tanımlanamazlar, Bölme ve Sınıflandırma |
Ders Notları |
9) |
Önerme ve Çeşitleri |
Ders Notları |
10) |
Modal Önermeler, Önermelerde Dağıtıcılık ve Önermeler Arası İlişkiler |
Ders Notları |
11) |
Akıl Yürütme, Kıyas, Kıyasın Yapısı ve Unsurları, Yüklemli Kıyaslar |
Ders Notları |
12) |
Akıl Yürütme, Kıyas, Kıyasın Yapısı ve Unsurları, |
Ders Notları |
13) |
Bitişik ve Ayrık Şartlı Kıyaslar, Bileşik Kıyaslar, Düzensiz Kıyaslar |
Ders Notları |
14) |
Tümevarım ve Analoji, Beş Sanat |
Ders Notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. |
|
2) |
Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
3) |
Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. |
|
4) |
Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. |
|
5) |
Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. |
|
6) |
Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. |
|
7) |
Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. |
|
8) |
Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. |
|
9) |
Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. |
|
10) |
Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. |
|
11) |
Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
12) |
Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. |
|
13) |
Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. |
|
14) |
İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |
|