DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0807 | Siyaset Felsefesi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. HAKAN KURUNÇ Dr. Öğr. Görevlisi TUĞRUL ÖZKARACALAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Siyaset kavramı ve olgusu; toplumsal ilişikler düzeni içinde siyasetin anlamı ve Antikçağdan günümüze siyaset görüşleri incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenci •Siyaset kavramını anlamış ve yaşadığı ilişkiler içinde yerini kavramış olur. •Siyaset konusunda veriler toplayıp yorumlayabilir. •İçinde bulunduğu toplumdaki siyaset ilişkilerini yorumlayıp eleştirebilir. •Yorumlarını uzman olan ya da olmayan kişilerle paylaşıp yeni görüşler geliştirebilir. |
Güncel siyasal sorunlar Siyaset Felsefesi nedir? Siyaset felsefesinin temel kavramları, yaklaşımları, soruları, devlet, özgürlük, eşitlik, demokrasi, iktidar, otorite ve meşruiyet, adalet, insan-doğa ilişkisi üzerinde durulacaktır. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, okuma, bireysel çalışma, örnek inceleme, tartışma yapmaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş- Genel Değerlendirme. | |
2) | Siyaset Felsefesi Nedir ? | Ders Notları |
3) | Siyasetin temel sorunları / temel kavramları | Ders Notları |
4) | “Politea”, Demokrasi, Diğer Yönetimler | Ders Notları |
5) | Yönetim, İktidar, Hak, Meşruiyet Tartışmaları | Ders Notları |
6) | Otorite nedir? ? Kaynakları | Ders Notları |
7) | Tanrı - Doğa ? Birey .Otorite / İktidar | Ders Notları |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Ulus Devletlere Geciş / Rönesans: Ütopyalar . | Ders Notları |
10) | Özgürlük tartışmaları I , | Ders Notları |
11) | Özgürlük tarışmaları II, | Ders Notları |
12) | Machiavelli'den Hobbes'a: Machiavelli Kimdir ve Politika Kuramındaki yeri nedir? | Ders Notları |
13) | Özgürlük tartışmaları III , | Ders Notları |
14) | Kamusallık tartışmaları, Sivil toplum, Başkalarıyla Yaşam | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Platon, Devlet, Yasalar, Aristoteles, Politika, Brian Redhead(Ed.), Siyasal Düşüncenin Temelleri. M.Tunçay(Ed.), Siyasal Düşünceler Tarihi. Leo Strauss, Politika Felsefesi Nedir? (Paradigma, 2000) Hans Helmuth Gander, Dünya Politika ve Otorite Soruu, Doğumunun Yüzüncü Yılında Hannah Arendt, (Yay. haz. Sanem Yazıcıoğlu, Yapı Kredi yay.,2009) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 117 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |