Yaşamın amacı ve anlamı nedir? Mutluluk, haz ve yararın yaşamdaki rolü nedir? Özgürlük ve yabancılaşma nedir? Adalet ve eşitlik nedir? Ahlak nedir? Ahlaki karar, eylem ve seçimlerimizin kaynağında ne yatar? Akıl ve tutku yaşamımızı nasıl etkiler? Ahlaki bağlamda iyi ve kötü nedir? Yaşam ile bağlantılı olarak ölümün anlamı nedir? Yaşamın anlamını ve amacını belirlemede dinin rolü nedir? Bu soru ve sorunlar Aristippos, Platon, Aristoteles, Epikuros, Zenon, Piron, Sextus, Augustinus, Aquinas, Hobbes, Leibniz, Spinoza, Hume, Kant, Schopenhauer, Nietzsche, Kierkegaard, Mill, Marx, Heidegger ve Sartre’ın kuramları bağlamında ele alınmaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Felsefeye Giriş |
|
2) |
Etiğe Giriş |
|
3) |
Antik Çağ: Aristippos, Platon |
Metin okuma: “Ethics” (edited by David Cooper); “Ethics” (edited by Peter Singer) |
4) |
Antik çağ: Aristoteles, Epikuros, Zenon |
Metin okuma: “Ethics” (edited by David Cooper); “Ethics” (edited by Peter Singer) |
5) |
Antik Çağ: Piron, Aenesedimos, Sextus |
Metin okuma: “Ethics” (edited by David Cooper); “Ethics” (edited by Peter Singer) |
6) |
Orta Çağ: Augustinus, Aquinas |
Metin okuma: “Ethics” (edited by David Cooper); “Ethics” (edited by Peter Singer) |
7) |
Vize Sonuçları Üzerine Değerlendirme ve Çalışma |
Metin okuma: “Ethics” (edited by David Cooper); “Ethics” (edited by Peter Singer) |
8) |
16., 17. Yüzyıl: Hobbes, Leibniz, Spinoza |
Metin okuma: “Ethics” (edited by David Cooper); “Ethics” (edited by Peter Singer) |
9) |
18. Yüzyıl: Hume, Kant |
Metin okuma: “Ethics” (edited by David Cooper); “Ethics” (edited by Peter Singer) |
10) |
19. Yüzyıl: Nietzsche, Kierkegaard |
Metin okuma: “Ethics” (edited by David Cooper); “Ethics” (edited by Peter Singer) |
11) |
19. Yüzyıl: Mill, Marx |
Metin okuma: “Ethics” (edited by David Cooper); “Ethics” (edited by Peter Singer) |
12) |
20. Yüzyıl: Heidegger, Sartre |
Metin okuma: “Ethics” (edited by David Cooper); “Ethics” (edited by Peter Singer) |
13) |
20. Yüzyıl: Heidegger, Sartre II |
|
14) |
Genel degerlendirme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
4 |
2) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
4 |
3) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. |
4 |
4) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
4 |
5) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
4 |
6) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
4 |
7) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
3 |
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
3 |
9) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
3 |
10) |
Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
3 |
11) |
Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
3 |