Yaşamın amacı ve anlamı nedir? Mutluluk, haz ve yararın yaşamdaki rolü nedir? Özgürlük ve yabancılaşma nedir? Adalet ve eşitlik nedir? Ahlak nedir? Ahlaki karar, eylem ve seçimlerimizin kaynağında ne yatar? Akıl ve tutku yaşamımızı nasıl etkiler? Ahlaki bağlamda iyi ve kötü nedir? Yaşam ile bağlantılı olarak ölümün anlamı nedir? Yaşamın anlamını ve amacını belirlemede dinin rolü nedir? Bu soru ve sorunlar Aristippos, Platon, Aristoteles, Epikuros, Zenon, Piron, Sextus, Augustinus, Aquinas, Hobbes, Leibniz, Spinoza, Hume, Kant, Schopenhauer, Nietzsche, Kierkegaard, Mill, Marx, Heidegger ve Sartre’ın kuramları bağlamında ele alınmaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Felsefeye Giriş |
|
2) |
Etiğe Giriş |
|
3) |
Antik Çağ: Aristippos, Platon |
Metin okuma: “Ethics” (edited by David Cooper); “Ethics” (edited by Peter Singer) |
4) |
Antik çağ: Aristoteles, Epikuros, Zenon |
Metin okuma: “Ethics” (edited by David Cooper); “Ethics” (edited by Peter Singer) |
5) |
Antik Çağ: Piron, Aenesedimos, Sextus |
Metin okuma: “Ethics” (edited by David Cooper); “Ethics” (edited by Peter Singer) |
6) |
Orta Çağ: Augustinus, Aquinas |
Metin okuma: “Ethics” (edited by David Cooper); “Ethics” (edited by Peter Singer) |
7) |
Vize Sonuçları Üzerine Değerlendirme ve Çalışma |
Metin okuma: “Ethics” (edited by David Cooper); “Ethics” (edited by Peter Singer) |
8) |
16., 17. Yüzyıl: Hobbes, Leibniz, Spinoza |
Metin okuma: “Ethics” (edited by David Cooper); “Ethics” (edited by Peter Singer) |
9) |
18. Yüzyıl: Hume, Kant |
Metin okuma: “Ethics” (edited by David Cooper); “Ethics” (edited by Peter Singer) |
10) |
19. Yüzyıl: Nietzsche, Kierkegaard |
Metin okuma: “Ethics” (edited by David Cooper); “Ethics” (edited by Peter Singer) |
11) |
19. Yüzyıl: Mill, Marx |
Metin okuma: “Ethics” (edited by David Cooper); “Ethics” (edited by Peter Singer) |
12) |
20. Yüzyıl: Heidegger, Sartre |
Metin okuma: “Ethics” (edited by David Cooper); “Ethics” (edited by Peter Singer) |
13) |
20. Yüzyıl: Heidegger, Sartre II |
|
14) |
Genel degerlendirme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|