Yaşamın amacı ve anlamı nedir? Mutluluk, haz ve yararın yaşamdaki rolü nedir? Özgürlük ve yabancılaşma nedir? Adalet ve eşitlik nedir? Ahlak nedir? Ahlaki karar, eylem ve seçimlerimizin kaynağında ne yatar? Akıl ve tutku yaşamımızı nasıl etkiler? Ahlaki bağlamda iyi ve kötü nedir? Yaşam ile bağlantılı olarak ölümün anlamı nedir? Yaşamın anlamını ve amacını belirlemede dinin rolü nedir? Bu soru ve sorunlar Aristippos, Platon, Aristoteles, Epikuros, Zenon, Piron, Sextus, Augustinus, Aquinas, Hobbes, Leibniz, Spinoza, Hume, Kant, Schopenhauer, Nietzsche, Kierkegaard, Mill, Marx, Heidegger ve Sartre’ın kuramları bağlamında ele alınmaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Felsefeye Giriş |
|
2) |
Etiğe Giriş |
|
3) |
Antik Çağ: Aristippos, Platon |
Metin okuma: “Ethics” (edited by David Cooper); “Ethics” (edited by Peter Singer) |
4) |
Antik çağ: Aristoteles, Epikuros, Zenon |
Metin okuma: “Ethics” (edited by David Cooper); “Ethics” (edited by Peter Singer) |
5) |
Antik Çağ: Piron, Aenesedimos, Sextus |
Metin okuma: “Ethics” (edited by David Cooper); “Ethics” (edited by Peter Singer) |
6) |
Orta Çağ: Augustinus, Aquinas |
Metin okuma: “Ethics” (edited by David Cooper); “Ethics” (edited by Peter Singer) |
7) |
Vize Sonuçları Üzerine Değerlendirme ve Çalışma |
Metin okuma: “Ethics” (edited by David Cooper); “Ethics” (edited by Peter Singer) |
8) |
16., 17. Yüzyıl: Hobbes, Leibniz, Spinoza |
Metin okuma: “Ethics” (edited by David Cooper); “Ethics” (edited by Peter Singer) |
9) |
18. Yüzyıl: Hume, Kant |
Metin okuma: “Ethics” (edited by David Cooper); “Ethics” (edited by Peter Singer) |
10) |
19. Yüzyıl: Nietzsche, Kierkegaard |
Metin okuma: “Ethics” (edited by David Cooper); “Ethics” (edited by Peter Singer) |
11) |
19. Yüzyıl: Mill, Marx |
Metin okuma: “Ethics” (edited by David Cooper); “Ethics” (edited by Peter Singer) |
12) |
20. Yüzyıl: Heidegger, Sartre |
Metin okuma: “Ethics” (edited by David Cooper); “Ethics” (edited by Peter Singer) |
13) |
20. Yüzyıl: Heidegger, Sartre II |
|
14) |
Genel degerlendirme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. |
|
2) |
Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
3) |
Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. |
|
4) |
Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. |
|
5) |
Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. |
|
6) |
Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. |
|
7) |
Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. |
|
8) |
Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. |
|
9) |
Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. |
|
10) |
Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. |
|
11) |
Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
12) |
Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. |
|
13) |
Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. |
|
14) |
İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |
|