Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Varlık sorununa dair tarihsel bir art alan oluşturma |
Kaynak Kitaplar |
2) |
Varlık, bilim ve bilgi ilişkisini anlama |
Kaynak Kitaplar |
3) |
Tanrı, varlık, metafizik, teoloji, töz, arke, görünüş gibi temel kavramları açıklamak |
Kaynak Kitaplar |
4) |
Varlık problemini sınıflama ve tarihsel açıdan dönemlere göre açıklamak |
Kaynak Kitaplar |
5) |
İslam felsefesinde varlık problemine genel bakış; Ashari,Ibn Sina, |
Kaynak Kitaplar |
6) |
İslam felsefesinde varlık problemine genel bakış: Gazali, İbn Rüşd, İbn Arabi |
Kaynak Kitaplar |
7) |
Ara Sınav |
|
8) |
Modern felsefede varlık kavramının çözümlenmesi: Descartes, Spinoza, Berkeley, Kant |
|
10) |
Çağdaş felsefede varlık problemi: Hegel |
Kaynak Kitaplar |
11) |
Çağdaş felsefede varlık problemi: Heidegger |
Kaynak Kitaplar |
12) |
Çağdaş felsefede varlık problemi: Whitehead |
Kaynak Kitaplar |
13) |
Varoluş felsefesinde varlık açıklaması: Sartre ve Kierkegaard |
Kaynak Kitaplar |
14) |
Varoluş felsefesinde varlık açıklaması: Ahmet Avni Konuk
Zamansallık ve zaman kavramının analizi |
Kaynak Kitaplar |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|