GEP0805 OntologyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YENİ MEDYAÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0805 Varlık Felsefesi Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı, varlık üzerine tarihsel ve sistematik düşünerek o konu alanının sınırlarını belirlemeyi ve bu sınırlar içinde belirlenecek sorun merkezinde çağdaş filozofların o soruna ilişkin düşüncelerini öğrencilere öğretmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Felsefi problem görme ve düşünme
İnsan sorununu çağdaş felsefede belirleme
Filozofun metinleriyle probleme bakma
Metinler ile problemi anlama
Metinler ile problem üzerine görüş ortaya koyma
Günümüz problemlerine cevap arama

Dersin İçeriği

Metafizik-Ontoloji-Teoloji; Varlık-Öz İlişkisi; Varlık Türleri; Tümeller Sorunu; Özgürlük Sorunu; Varlık Kuramları; Bilmenin Sınırı

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Varlık sorununa dair tarihsel bir art alan oluşturma Kaynak Kitaplar
2) Varlık, bilim ve bilgi ilişkisini anlama Kaynak Kitaplar
3) Tanrı, varlık, metafizik, teoloji, töz, arke, görünüş gibi temel kavramları açıklamak Kaynak Kitaplar
4) Varlık problemini sınıflama ve tarihsel açıdan dönemlere göre açıklamak Kaynak Kitaplar
5) İslam felsefesinde varlık problemine genel bakış; Ashari,Ibn Sina, Kaynak Kitaplar
6) İslam felsefesinde varlık problemine genel bakış: Gazali, İbn Rüşd, İbn Arabi Kaynak Kitaplar
7) Ara Sınav
8) Modern felsefede varlık kavramının çözümlenmesi: Descartes, Spinoza, Berkeley, Kant
10) Çağdaş felsefede varlık problemi: Hegel Kaynak Kitaplar
11) Çağdaş felsefede varlık problemi: Heidegger Kaynak Kitaplar
12) Çağdaş felsefede varlık problemi: Whitehead Kaynak Kitaplar
13) Varoluş felsefesinde varlık açıklaması: Sartre ve Kierkegaard Kaynak Kitaplar
14) Varoluş felsefesinde varlık açıklaması: Ahmet Avni Konuk Zamansallık ve zaman kavramının analizi Kaynak Kitaplar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Varlık Felsefesi, A. Kadir Çüçen, Melek Zeynep Zafer, Adnan Esenyel, Bursa: Ezgi Kitabevi, 2009.

İslam Felsefesi Tarihi, ed. Bayram Ali Çetinkaya, Ankara: Grafiker Yayınları, 2012.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 55
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 106

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek.
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek.
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek.
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek.
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek.
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek.
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek.
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek.
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek.
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek.