GEP0802 Aesthetic and PhilosophyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0802 Estetik ve Felsefe Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. SERKAN ŞİMŞEK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı estetik alanında incelemeler yapmak ve genel sanat kavramlarına sanat eleştirisi perspektifi ile tarihsel açıdan genel bir bakış vermektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler,
1. Güzel ve Sanat hakkındaki felsefi bakış açılarını tartışacak
2. Estetik ve Sanata dair terminolojiye hâkim olacak
3. Güzel ve Sanat fenomenlerini açıklığa kavuşturan temel felsefi kavramları öğrenecek
4. Felsefe tarihi içindeki belli başlı estetik görüşlerini öğrenip aktarabilecek
5. Sanata Felsefeyle bakmanın sağladığı olanakları görebilecek
6. Çeşitli sanat görüşleri arasındaki farklılıklarla başa çıkabilme olanaklarını görecek
7. Sanatla ve sanat eserleriyle ilgili güncel tartışmaları kavrayacak

Dersin İçeriği

Sanat eserlerinin nesnel varlığı ve öznel sanat algısı, güzellik ve sonsuzluk, sanat ve doğa, sanat dallarının anlam ve yorum sorunları, varılacak bir hedef olarak sanat vb. konular ele alınacaktır. Platon, Aristoteles, Kant ve Hegel gibi filozofların sanat ve güzel ile ilgili düşüncelerinin yanında çağdaş estetiğin paradigmaları sanat eserlerinin eleştirel incelenmesi pratiği ile tartışılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Çağdaş Sanat Estetiği ve Eleştirisi Sergi Tartışmaları
3) Çağdaş Sanat Estetiği ve Eleştirisi Sergi Tartışmaları
4) Sanat Eleştirisinde Öznelci ve Nesnelci Yaklaşımlar Ders Notları
5) Sanat Tarihinde Normatif Epistemoloji Ders Notları
6) Sanat Tarihinde Spekülatif Epistemoloji Ders Notları
7) Estetikte Heterenomie ve Autonomie Ders Notları
8) Antik Yunan’da Felsefenin Gelişimi ve Sanat Düşüncesi: Pythagoras, Herakleitos. Ders Notları
9) Platon Felsefesi ve Sanat Ders Notları
10) Aristoteles Felsefesi ve Sanat Ders Notları
11) İlkçağ'dan Yeniçağ'a Estetik: Aristoksenos, Baumgarten Ders Notları
12) Kant Felsefesi ve Sanat Ders Notları
13) Hegel Felsefesi ve Sanat Ders Notları
14) Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: None
Diğer Kaynaklar: Afşar Timuçin, Aesthetics, Bulut Publishing, 2008.
Nejat Bozkurt, Theories of Art and Aesthetics, Asa Publishing, 2000.
İoanna Kuçuradi, Looking at Art with Philosophy, Şiir-Tiyatro Publishing, Ankara, 1979.
Hegel, Aesthetics: Lectures on Fine Art.
Hegel, Science of Logic.
Hegel, Phenomenology of Spirit.
Kant, Critique of Pure Reason.
Kant, Critique of Judgment.
Aristotle, Poetics.
Aristotle, Politics.
Plato, Symposium.
Plato, The Republic.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Küçük Sınavlar 3 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Arazi Çalışması 1 5 5
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 2 10 20
Küçük Sınavlar 3 1 3
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 128

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.