DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0802 | Estetik ve Felsefe | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SERKAN ŞİMŞEK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı estetik alanında incelemeler yapmak ve genel sanat kavramlarına sanat eleştirisi perspektifi ile tarihsel açıdan genel bir bakış vermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, 1. Güzel ve Sanat hakkındaki felsefi bakış açılarını tartışacak 2. Estetik ve Sanata dair terminolojiye hâkim olacak 3. Güzel ve Sanat fenomenlerini açıklığa kavuşturan temel felsefi kavramları öğrenecek 4. Felsefe tarihi içindeki belli başlı estetik görüşlerini öğrenip aktarabilecek 5. Sanata Felsefeyle bakmanın sağladığı olanakları görebilecek 6. Çeşitli sanat görüşleri arasındaki farklılıklarla başa çıkabilme olanaklarını görecek 7. Sanatla ve sanat eserleriyle ilgili güncel tartışmaları kavrayacak |
Sanat eserlerinin nesnel varlığı ve öznel sanat algısı, güzellik ve sonsuzluk, sanat ve doğa, sanat dallarının anlam ve yorum sorunları, varılacak bir hedef olarak sanat vb. konular ele alınacaktır. Platon, Aristoteles, Kant ve Hegel gibi filozofların sanat ve güzel ile ilgili düşüncelerinin yanında çağdaş estetiğin paradigmaları sanat eserlerinin eleştirel incelenmesi pratiği ile tartışılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Çağdaş Sanat Estetiği ve Eleştirisi | Sergi Tartışmaları |
3) | Çağdaş Sanat Estetiği ve Eleştirisi | Sergi Tartışmaları |
4) | Sanat Eleştirisinde Öznelci ve Nesnelci Yaklaşımlar | Ders Notları |
5) | Sanat Tarihinde Normatif Epistemoloji | Ders Notları |
6) | Sanat Tarihinde Spekülatif Epistemoloji | Ders Notları |
7) | Estetikte Heterenomie ve Autonomie | Ders Notları |
8) | Antik Yunan’da Felsefenin Gelişimi ve Sanat Düşüncesi: Pythagoras, Herakleitos. | Ders Notları |
9) | Platon Felsefesi ve Sanat | Ders Notları |
10) | Aristoteles Felsefesi ve Sanat | Ders Notları |
11) | İlkçağ'dan Yeniçağ'a Estetik: Aristoksenos, Baumgarten | Ders Notları |
12) | Kant Felsefesi ve Sanat | Ders Notları |
13) | Hegel Felsefesi ve Sanat | Ders Notları |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | None |
Diğer Kaynaklar: | Afşar Timuçin, Aesthetics, Bulut Publishing, 2008. Nejat Bozkurt, Theories of Art and Aesthetics, Asa Publishing, 2000. İoanna Kuçuradi, Looking at Art with Philosophy, Şiir-Tiyatro Publishing, Ankara, 1979. Hegel, Aesthetics: Lectures on Fine Art. Hegel, Science of Logic. Hegel, Phenomenology of Spirit. Kant, Critique of Pure Reason. Kant, Critique of Judgment. Aristotle, Poetics. Aristotle, Politics. Plato, Symposium. Plato, The Republic. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Küçük Sınavlar | 3 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 1 | 5 | 5 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Küçük Sınavlar | 3 | 1 | 3 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 128 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |