GEP0801 20th Century History of ThoughtBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SAHNE SANATLARIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SAHNE SANATLARI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0801 20. yy. Düşünce Tarihi Güz
Bahar
3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi DERYA TARBUCK
Doç. Dr. SONGÜL DEMİR
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı 20. yüzyıl düşüncesine tarihsel perspektiften bir giriş yapmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi tamamlayan öğrenci:
20. yüzyıl düşüncesini tanımlayabilecektir.
20. yüzyıl düşüncesinin tarihsel dinamiklerini anlayacaktır.
20. yüzyıl düşüncesinin ana prensiplerini tanımlayabilecektir.
Farklı düşünce sistemleri içinde açık görüşlü olabilecektir.
Kompleks problemlere çözumler üreterek başkaları ile iletişim içinde olabilecektir.

Dersin İçeriği

• 20. yüzyıl düşüncesinin evrimi
• Tarihin ve ideolojinin yükselişi
• Otoriteye yönelik saldırılar (sekülerleşme ve bireysellik)
• Paralel gerçeklikler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Konulara giriş yok
2) Başlangıçlar: Max Plank ve Quantum, Paris'te Picasso, Nietzsche, Veblen, Spencer. Dersin kitabı
3) Einstein, Rutherford, Russell ve Whitehead, Savaşın entelektüel sonuçları, Wittgenstein. Dersin kitabı
4) Spengler, Barışın ekonomik sonuçları, ilerleme fikri, Whig tarih yazımı dersin kitabı
5) Fiziğin altın çağı, Freud ve Batı, Jung ve Modern İnsan dersin kitabı
6) Benjamin, Keynes, Türkiyedeki Alman Akademisyenler, dersin kitabı
7) Sartre, Merleu-Ponty, Camus, Beckett, Hannah Arendt dersin kitabı
8) Wittgenstein, Skinner Chomsky'e karşı, Hayek, Martin Luther King. dersin kitabı
9) Aya iniş, Braudel ve Annales Okulu, Pulsarlar dersin kitabı
10) Petrol krizi, Kapitalizmin Çelişkileri, Genetik Çalışmaları dersin kitabı
11) AIDS, Susan Sontag, Lyotard, Rorty. dersin kitabı
12) Toni Morrison, Salman Rushdie, Edward Said, Kültürel Savaşlar Dersin Kitabı
13) Değerlendirme dersin Kitabı
14) Final Sınavı Dersin Kitabı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Peter Watson, The Modern Mind, An Intellectual History of the 20th century (Perrenial, 2002)
Diğer Kaynaklar: None

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Ara Sınavlar 2 15 30
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. 5
2) Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. 5
3) Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. 3
4) Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. 3
5) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. 1
6) Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 3
7) Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. 5
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. 2
9) Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. 3
10) Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. 1
11) Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. 3
12) İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. 2
13) Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. 5
14) Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. 3
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.