Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Konulara giriş |
yok |
2) |
Başlangıçlar: Max Plank ve Quantum, Paris'te Picasso, Nietzsche, Veblen, Spencer. |
Dersin kitabı |
3) |
Einstein, Rutherford, Russell ve Whitehead, Savaşın entelektüel sonuçları, Wittgenstein. |
Dersin kitabı |
4) |
Spengler, Barışın ekonomik sonuçları, ilerleme fikri, Whig tarih yazımı |
dersin kitabı |
5) |
Fiziğin altın çağı, Freud ve Batı, Jung ve Modern İnsan |
dersin kitabı |
6) |
Benjamin, Keynes, Türkiyedeki Alman Akademisyenler, |
dersin kitabı |
7) |
Sartre, Merleu-Ponty, Camus, Beckett, Hannah Arendt |
dersin kitabı |
8) |
Wittgenstein, Skinner Chomsky'e karşı, Hayek, Martin Luther King. |
dersin kitabı |
9) |
Aya iniş, Braudel ve Annales Okulu, Pulsarlar |
dersin kitabı |
10) |
Petrol krizi, Kapitalizmin Çelişkileri, Genetik Çalışmaları |
dersin kitabı |
11) |
AIDS, Susan Sontag, Lyotard, Rorty. |
dersin kitabı |
12) |
Toni Morrison, Salman Rushdie, Edward Said, Kültürel Savaşlar |
Dersin Kitabı |
13) |
Değerlendirme |
dersin Kitabı |
14) |
Final Sınavı |
Dersin Kitabı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|