İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0709 | Türk Entellektüellerinin Yaşamları | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. KENAN SAYACI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu derste,Türkiye’de düşünce hayatını etkileyen, Cumhuriyet dönemi boyunca siyasal oluşumlara,düşünce akımlarına ve sanata öncülük eden önemli fikir ve eylem insanları tanıtılacak. Sosyalist, Kemalist/Atatürkçü, İslamcı, liberal, milliyetçi/ulusalcı, batıcı, doğucu herkesi etkileyen ve düşünce hayatını besleyen bu isimler geniş bir yelpaze oluşturuyor. Uzunca bir listesi sunulan bu isimler arasından seçilecek 12 kişinin yaşamı, düşünceleri, yapıtları, dönemi, etkileri ‘portre’ kavramı içinde anlatılacak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi tamamlayan öğrenciler; - Türkiye'nin yakın geçmişindeki belli başlı siyasi düşüncelere aşina olacak - Türk siyasi ve düşünce hayatının önde gelen isimleri ve onların yapıtlarını tanıyacak -Metin analizi yöntemiyle düşünce metinlerini çözümleyecek |
Cumhuriyet döneminin önemli düşünce ve siyaset insanları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mehmet Fuat Köprülü | Türk Tarihinin Ana Hatları,Türkiye Tarihi,Türk Edebiyatı Tarihi |
2) | Şerif Mardin | Türk Modernleşmesi,Religion, Society and Modernity in Turkey |
3) | Muhsin Ertuğrul | İnsan ve Tiyatro Üzerine Gördüklerim, Türk Tiyatrosu |
4) | Muazzez İlmiye Çığ | Sümeroloji http://muazzezcig.blogcu.com/ |
5) | Emin Onat | |
6) | Şevket Süreyya Aydemir | |
7) | Ara sınav | |
8) | Ziya Gökalp | |
9) | Aydın Gün | |
10) | Nazım Hikmet | |
11) | Necip Fazıl Kısakürek | |
12) | Fahr-ül Nisa Zeyd | |
13) | Yaşar Kemal | |
14) | Sedat Hakkı Eldem İbrahim Çallı | |
15) | Final Sınavı | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Emre Kongar “Türk Toplumbilimcileri”, “Toplum ve Bilim” dergileri, ilgili düşünürlerin kitapları, çıkardıkları dergiler, Büyük Doğu, Yön, vb. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 1 | 2 | 2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 3 | 9 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Proje | 1 | 3 | 3 |
Küçük Sınavlar | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 96 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
2) | 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır. | |
3) | 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. | |
4) | 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. | |
5) | 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. | |
6) | 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. | |
7) | 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | |
8) | 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. | |
9) | 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
10) | 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. | |
11) | 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. | |
12) | 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. | 4 |
13) | 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. | 4 |
14) | 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. | 5 |
15) | 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. | 5 |
16) | 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. |