İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0709 | Türk Entellektüellerinin Yaşamları | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. KENAN SAYACI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu derste,Türkiye’de düşünce hayatını etkileyen, Cumhuriyet dönemi boyunca siyasal oluşumlara,düşünce akımlarına ve sanata öncülük eden önemli fikir ve eylem insanları tanıtılacak. Sosyalist, Kemalist/Atatürkçü, İslamcı, liberal, milliyetçi/ulusalcı, batıcı, doğucu herkesi etkileyen ve düşünce hayatını besleyen bu isimler geniş bir yelpaze oluşturuyor. Uzunca bir listesi sunulan bu isimler arasından seçilecek 12 kişinin yaşamı, düşünceleri, yapıtları, dönemi, etkileri ‘portre’ kavramı içinde anlatılacak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi tamamlayan öğrenciler; - Türkiye'nin yakın geçmişindeki belli başlı siyasi düşüncelere aşina olacak - Türk siyasi ve düşünce hayatının önde gelen isimleri ve onların yapıtlarını tanıyacak -Metin analizi yöntemiyle düşünce metinlerini çözümleyecek |
Cumhuriyet döneminin önemli düşünce ve siyaset insanları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mehmet Fuat Köprülü | Türk Tarihinin Ana Hatları,Türkiye Tarihi,Türk Edebiyatı Tarihi |
2) | Şerif Mardin | Türk Modernleşmesi,Religion, Society and Modernity in Turkey |
3) | Muhsin Ertuğrul | İnsan ve Tiyatro Üzerine Gördüklerim, Türk Tiyatrosu |
4) | Muazzez İlmiye Çığ | Sümeroloji http://muazzezcig.blogcu.com/ |
5) | Emin Onat | |
6) | Şevket Süreyya Aydemir | |
7) | Ara sınav | |
8) | Ziya Gökalp | |
9) | Aydın Gün | |
10) | Nazım Hikmet | |
11) | Necip Fazıl Kısakürek | |
12) | Fahr-ül Nisa Zeyd | |
13) | Yaşar Kemal | |
14) | Sedat Hakkı Eldem İbrahim Çallı | |
15) | Final Sınavı | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Emre Kongar “Türk Toplumbilimcileri”, “Toplum ve Bilim” dergileri, ilgili düşünürlerin kitapları, çıkardıkları dergiler, Büyük Doğu, Yön, vb. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 1 | 2 | 2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 3 | 9 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Proje | 1 | 3 | 3 |
Küçük Sınavlar | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 96 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |