Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sözlü Türk Edebiyatının genel tanımı ve özellikleri |
|
2) |
Masal ve efsane tanımı ve özellikleri |
|
3) |
Türk ve dünya masallarının ve efsanelerinin ortak özellikleri ve karşılaştırmalı örnekleri |
|
4) |
Masalların mesaj indeksi |
|
5) |
Efsanelerin motif indeksi |
|
6) |
Anlatıların mesaj indeks uyarlama örnekleri |
|
7) |
Anlatıların mesaj indeks uyarlama örnekleri |
|
8) |
Efsanelerin motif indeks uyarlama örnekleri |
|
9) |
Efsanelerin motif indeks uyarlama örnekleri |
|
10) |
Anlatıların dil-anlatım özellikleri |
|
11) |
Anlatıların dil-anlatım özelliklerinin günlük hayattaki karşılıkları |
|
12) |
Anlatı çözümleme yöntemleri |
|
13) |
Masal çözümlemesi örnekleri |
|
14) |
Efsane çözümlemesi örnekleri |
|
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
- |
Diğer Kaynaklar: |
-Masallar ve Eğitimsel İşlevleri-Mesaj Index, Muhsine Helimoğlu Yavuz, 5. Baskı Cumhuriyet Kitapları Yayınları, İst. 2009
-Diyarbakır Efsaneleri-Motif Index, Muhsine Helimoğlu Yavuz, 4. Baskı Cumhuriyet Kitapları Yayınları, İst. 2007
-“Mit-Din-Gelenek Aynasında Kadın”, Muhsine Helimoğlu Yavuz, Folklor-Edebiyat C.10, S. 37
-Evvel Zaman İçinde-Anadolu Masalları-1, Muhsine Helimoğlu Yavuz, Can Yay. 2011
-Gel Zaman Git Zaman-Anadolu Masalları-2, Muhsine Helimoğlu Yavuz, Can Yay. 2011
-Zaman Zaman İçinde-Anadolu Masalları-3, Muhsine Helimoğlu Yavuz, Can Yay. 2011
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. |
|
2) |
Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
|
3) |
Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır. |
|
4) |
Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. |
|
5) |
İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. |
|
6) |
Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. |
|
7) |
Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
|
8) |
Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. |
|
9) |
Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. |
|
10) |
İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. |
|
11) |
Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. |
|
12) |
İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir. |
|