MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0706 | Modern Türk Romanı ve Hikayeleri | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. KENAN SAYACI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin üç ana amacı vardır: 1) Öğrencileri Türk edebiyatının temel metinlerine aşina kılmak. 2) Öğrencilere modern Türk edebiyatı hakkında genel bir bakış açısı kazandırmak 3) Edebi metinlerin iç işleyişini ve yapısını ortaya çıkararak Türk romanına yaklaşımda öğrencilere analitik bir yaklaşım kazandırmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; - Türk edebiyatı, Türk edebiyatı tarihi ve çağdaş yazma stratejileri hakkında temel bir kavrayışa sahip olacaklar. - Türk romanının tarihselleştirilmesinde kazanılan bilgileri eleştirel ve analitik biçimde kullanabilecekler. - Modern Türk romanına yaklaşımda çağdak okuma teknikleri ve analiz yöntemleri edinecekler. - Belirli bir romanın sosyolojik bağlamı ve bununla ilintili meseleleri tartışabilir ve bu konuda görüşlerini yazılı olarak ifade edebilir hale gelecekler. - Romanda inşa edilen kurgusal karakterlerin inşa süreçlerini kavrayabilecekler. - Belirli bir roman hakkında kendi başlarına bir analizi planlayıp yazılı biçimde ifade edebilecek örgütlü çalışma yetisine sahip olacaklar. |
Türk edebiyatı genel tarihi. 19. yüzyıl Osmanlı toplumunun modernleşmesi ve bu modernleşmede romanın rolü. Bir edebi metni çözümlemeye yönelik analitik yaklaşım. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Türk edebiyatı genel tarihi | 19. yüzyıl Osmanlı toplumunun modernleşmesi ve bu modernleşmede romanın rolü. |
2) | Edebi metne analitik yaklaşım. | Edebi metni çözümlemede okuma stratejileri, analiz yöntemleri. |
3) | Modernist roman | Tehlikeli Oyunlar, Oğuz Atay |
4) | Doğu-Batı ikiliğinin modern alegorisi | Saatleri Ayarlama Enstitüsü, A. H. Tanpınar |
5) | Modern anlatıdan modernist anlatıya. | Türk edebiyatında modernist anlatılar ve modernist anlatı teknikleri. |
6) | Doğı-Batı ikiliğinin modern alegorisi | Saatleri Ayarlama Enstitüsü, A. H. Tanpınar |
7) | Modernist roman | Tehlikeli Oyunlar, Oğuz Atay |
8) | Nobel’e giden yol: Türk edebiyatında postmodern roman. | Yeni Hayat, Orhan Pamuk |
9) | Nobel’e giden yol: Türk edebiyatında postmodern roman. | Yeni Hayat, Orhan Pamuk |
10) | Türk Edebiyatında Politik Roman | Yeni Şehirde Bir Öğle Vakti, Sevgi Soysal |
11) | Türk edebiyatında kısa hikaye. | Semaver and Dülger Balığının Ölümü, Sait Faik |
12) | Türk edebiyatında kısa hikaye. | Değirmen, Sabahattin Ali. |
13) | Türk edebiyatında kısa hikaye. | Cenk Hikayeleri, Murathan Mungan |
14) | Türk edebiyatında kısa hikaye. | Usta Beni Öldürsene, Bilge Karasu |
15) | Final Sınavı | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ahmet Hamdi Tanpınar, Saatleri Ayarlama Enstitüsü, İstanbul: YKY, 2002. Orhan Pamuk, Kara Kitap, İstanbul: İletişim, 2004. Oğuz Atay, Tehlikeli Oyunlar, İstanbul: İletişim, 2001.. Sevgi Soysal,Yeni Şehirde Bir Öğle Vakti, İstanbul: İletişim, 2009. |
Diğer Kaynaklar: | Berna Moran, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış, İstanbul: İletişim, 1997. Rita Felski, Uses of Literature, NY: Wiley-Blackwell, 2008. Orhan Pamuk, Saf ve Düşünceli Romancı, İstanbul: İletişim, 1997. James Wood, Kurmaca Nasıl İşler [How Fiction Works], İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2010. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 10 |
Ödev | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 7 | 5 | 35 |
Ödevler | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. | 3 |
2) | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. | 5 |
3) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. | 5 |
4) | Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. | 3 |
5) | Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. | 4 |
6) | Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. | 5 |
7) | Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. | 3 |
8) | Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. | 5 |
9) | Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. | 5 |
10) | Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. | 5 |
11) | Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. | 4 |