GEP0705 Literature and SocietyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0705 Edebiyat ve Toplum Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. GÖKSEL AYMAZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu derste edebiyat-toplum ilişkisinin sorgulanması, toplumun edebiyatın çeşitli türlerinden oluşan edebi eserlere yansıma biçimleri, bunların gerçek yaşamla örtüşen yönlerinin saptanması ve edebiyatın toplumu yönlendirip, dönüştürme gücünün gösterilmesi amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrencilerin, edebiyat-toplum ilişkisini sorgulamaları ve edebiyatın toplumu yönlendirip-değiştirmedeki rolünü, karşılaştırmalı yöntemlerle saptayıp, farketmeleri beklenmektedir.

Dersin İçeriği

Türk ve Dünya Edebiyatı’ndan seçilmiş edebi eserlerin, edebiyat ve toplum ilişkisi bağlamında incelenmeleri ve bu eserlerde yer alan toplumsal yansımaların, gerçek yaşamdaki karşılıklarının gösterilmesi ve edebiyatın, toplumsal dönüşümdeki rolünün8 gösterilmesi, dersin temel içeriğini oluşturmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Edebiyat ve Toplum ilişkisine genel bir bakış. Öğretim Üyesinin Sunumu
2) Sözlü edebiyatın içerdiği toplumsal veriler. Öğretim Üyesinin Sunumu
3) Türk ve Dünya Sözlü Edebiyatı’ndan örnekler. Muhsine Helimoğlu Yavuz-Masallar ve Eğitimsel İşlevleri,Cumh.Kit.Yay.,İst.2009(4.baskı) Muhsine Helimoğlu Yavuz ,“Göç ve Göçmenlik Edebiyatında Yer Alan Dramatik İnsan Manzaralarından Bir Kesit”, Kültür ve Edebiyatta Göç ve Göçmenlik, KIBATEK Yay., Ank.2009, s.47-51
4) Yazılı edebiyatın içerdiği ve yansıttığı toplumsal veriler ve bu verilerin değerlendirilme yöntemleri. Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi, Gürsel Aytaç,Ank.1997 Muhsine Helimoğlu Yavuz ,“Biyografik Romanlardan Hareketle ‘Kişisel Tarih Toplumsal Tarih midir’ Sorunsalı Üzerine Bir İnceleme”, Folklor/Edebiyat, C.18, S.69, 2012-1, s.263-276
5) Türk ve Dünya Edebiyatı’nın klasik romanlarında yer alan, toplum olgusuna genel bir bakış. Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi, Gürsel Aytaç,Ank.1997
6) Bu olguların, karşılaştırmalı yöntemle değerlendirilmesi. Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi, Gürsel Aytaç,Ank.1997
7) Rus klasiklerinden, Tolstoy’un “Anna Karenina” romanının, toplumsal veriler açısından çözümlenmesi. Tolstoy, “Anna Karenina“
8) VİZE
9) Fransız klasiklerinden, Stendhal’in “Madame Bovary” romanının, toplumsal veriler açısından çözümlenmesi. Stendhal,“Madame Bovary”
10) Amerikan klasiklerinden, John Steinbeck’in “Gazap Üzümleri” romanının, toplumsal veriler açısından çözümlenmesi. John Steinbeck, “Gazap Üzümleri”
11) Rus klasiklerinden Çehov’un “Küçük Köpekli Kadın” öyküsünün, dayandığı toplumsal doku. Çehov, “Küçük Köpekli Kadın”
12) Türk romanlarından Recaizade Mahmut Ekrem’in “Araba Sevdası” romanının yansıttığı, toplumsal yapı. Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri, Kenan Akyüz, Ank.1976 Recaizade Mahmut Ekrem, “Araba Sevdası”
13) Halit Ziya Uşaklıgil’in “Aşk-ı Memnu” romanının toplumsal zemini. Halit Ziya Uşaklıgil, “Aşk-ı Memnu”
14) Yakup Kadri Karaosmanoğlu’nun “Yaban” romanının yansıttığı, toplumsal kesit. Yakup Kadri Karaosmanoğlu, “Yaban”

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: -Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi, Gürsel Aytaç,Ank.1997
-Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri, Kenan Akyüz, Ank.1976
-“Biyografik Romanlardan Hareketle ‘Kişisel Tarih Toplumsal Tarih midir’ Sorunsalı Üzerine Bir İnceleme”, Folklor/Edebiyat, C.18, S.69, 2012-1, s.263-276
-“Göç ve Göçmenlik Edebiyatında Yer Alan Dramatik İnsan Manzaralarından Bir Kesit”, Kültür ve Edebiyatta Göç ve Göçmenlik, KIBATEK Yay., Ank.2009, s.47-51

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sunum / Seminer 1 12 12
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 94

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.