GEP0606 Prejudice and AggressionBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MİMARLIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MİMARLIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0606 Önyargı ve Şiddet Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Öğrencilerin Önyargı ve Şiddet konularında bilgilenmeleri, baş etme yollarını öğrenmeleri ve toplumsal farkındalıklarının gelişmesidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Sosyolojik ve sosyal psikolojik kavramların farkındalığıyla günlük dünya haberlerine odaklı tartışmalar sayesinde, öğrenciler bilimsel yaklaşımı öğrenecekler, aynı zamanda önyargı ve şiddet olaylarına bu gözle bakabileceklerdir.

Dersin İçeriği

Ders, insana dair en önemli sorunlardan biri olan, pek çok sorunun da kaynağı olan önyargı ve şiddet kavramlarına bilimsel bir yaklaşım sunmaktadır. Önyargı ve şiddetin olası kaynakları, nedenleri ve etkileri eşcinsellik, ırkçılık, kadın sorunları gibi güncel örnekler/haberler üzerinden tartışılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sosyal Bilimlerde araştırma yöntemleri/Fenomenoloji Ders Notları
2) Önyargı Ders Notları
3) Şiddet Ders Notları
4) Toplumsallaşma (Aile,Arkadaş,Okul,Medya) Ders Notları
5) Sosyal Biliş Ders Notları
6) Sosyal Algı Ders Notları
7) Bilişsel Çelişki Teorisi Ders Notları
8) Duygu, Düşünce ve Davranış Ders Notları
9) Grup Etkisi Ders Notları
10) Sevmek, İlgi Duymak ve Kişilerarası Duyarlılık Ders Notları
11) Propaganda, ve İkna Ders Notları
12) Önyargı/Şiddet/Propaganda ve İkna ile Başetme Yolları Ders Notları
13) Modernizasyon/Globalleşme Ders Notları
14) Kavram Tekrarı (uygulamalı, metin üzerinden) Ders Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -Elliot Aronson, The social animal (10th ed.). New York: Worth/Freeman.

-Anthony Giddens, Sociology (5th ed.), Polity Press, UK.
Films: -Destructive Obedience (Milgram)
-Ageism, ABC TV
Diğer Kaynaklar: -Elliot Aronson, The social animal (10th ed.). New York: Worth/Freeman.
-Anthony Giddens, Sociology (5th ed.), Polity Press, UK.
Videos:
Milgram, Destructive Obedience (Yıkıcı İtaat)
Ageism, ABC TV (Yaşa Bağlı Ayrımcılık)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Küçük Sınavlar 1 % 15
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar 1 5 5
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır.
2) Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır.
3) Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur.
4) Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
5) Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur.
6) İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir.
7) Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir.
8) Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir
9) Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır.
10) Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur.