Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sosyal Bilimlerde araştırma yöntemleri/Fenomenoloji |
Ders Notları |
2) |
Önyargı |
Ders Notları |
3) |
Şiddet |
Ders Notları |
4) |
Toplumsallaşma (Aile,Arkadaş,Okul,Medya) |
Ders Notları |
5) |
Sosyal Biliş |
Ders Notları |
6) |
Sosyal Algı |
Ders Notları |
7) |
Bilişsel Çelişki Teorisi |
Ders Notları |
8) |
Duygu, Düşünce ve Davranış |
Ders Notları |
9) |
Grup Etkisi |
Ders Notları |
10) |
Sevmek, İlgi Duymak ve Kişilerarası Duyarlılık |
Ders Notları |
11) |
Propaganda, ve İkna |
Ders Notları |
12) |
Önyargı/Şiddet/Propaganda ve İkna ile Başetme Yolları |
Ders Notları |
13) |
Modernizasyon/Globalleşme |
Ders Notları |
14) |
Kavram Tekrarı (uygulamalı, metin üzerinden) |
Ders Notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|