DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0603 | Güncel Siyasal Sorunlar ve Liderler | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. AHMET İLKAY CEYHAN Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Ders teorik bilgilerini kullanarak öğrencilere nasıl günlük siyasi konular hakkında düşünüleceği hakkında yardımcı olmayı amaçlamaktadır Dünyanın başka yerlerindeki siyasî düşüncedeki gelişmelerin giriş mahiyetinde tartışılarak, özellikle siyasî düşünürlerle siyasî liderler arasındaki etkileşimler incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Güncel siyasal sorunların nedenlerini teorik ve analitik bir bakış açısıyla sorgular. Güncel siyasal sorunların çözümleri üzerine analitik çözümlemeler yapar. Güncel siyasal sorunlara ilişkin çözümlemelerini kendi cümleleri ile ifade eder. |
Türkiye siyasal sisteminin; anayasa, idari yapılanma, siyasi partiler, seçimler ve çıkar grupları üzerinden analizi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Küreselleşmenin siyasal etkileri | Ders Notları |
3) | Modern ulus-devletlerin dönüşümü | Ders notları |
4) | Postmodern kimlik krizi | Ders notları |
5) | Kamusal alan kavramının siyasal tezahürü | ders notları |
6) | Asker-siyaset ilişkisi | ders notları |
7) | Siyasal partiler ve seçim sistemleri | Ders notları |
8) | Yurttaşın siyasal eğitim sorunları | Ders notları |
9) | Terörün siyasal etkileri | Ders notları |
10) | Medya-siyaset ilişkisi | Ders notları |
11) | Siyasal yönetilemezlik krizi | Ders notları |
12) | İnsan hakları sorunları | Ders notları |
13) | Sivil toplum örgütlerin siyasal etkisi | Ders notları |
14) | Devlet-hukuk ilişkisi | Ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Demokrasi Teorileri ve Toplumsal Hareketler, M.Kemal COŞKUN Bir İstikrarlı Demokrasi Teorisi, Ergun ÖZBUDUN |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |