FOTOĞRAF VE VİDEO | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0603 | Güncel Siyasal Sorunlar ve Liderler | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. AHMET İLKAY CEYHAN Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Ders teorik bilgilerini kullanarak öğrencilere nasıl günlük siyasi konular hakkında düşünüleceği hakkında yardımcı olmayı amaçlamaktadır Dünyanın başka yerlerindeki siyasî düşüncedeki gelişmelerin giriş mahiyetinde tartışılarak, özellikle siyasî düşünürlerle siyasî liderler arasındaki etkileşimler incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Güncel siyasal sorunların nedenlerini teorik ve analitik bir bakış açısıyla sorgular. Güncel siyasal sorunların çözümleri üzerine analitik çözümlemeler yapar. Güncel siyasal sorunlara ilişkin çözümlemelerini kendi cümleleri ile ifade eder. |
Türkiye siyasal sisteminin; anayasa, idari yapılanma, siyasi partiler, seçimler ve çıkar grupları üzerinden analizi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Küreselleşmenin siyasal etkileri | Ders Notları |
3) | Modern ulus-devletlerin dönüşümü | Ders notları |
4) | Postmodern kimlik krizi | Ders notları |
5) | Kamusal alan kavramının siyasal tezahürü | ders notları |
6) | Asker-siyaset ilişkisi | ders notları |
7) | Siyasal partiler ve seçim sistemleri | Ders notları |
8) | Yurttaşın siyasal eğitim sorunları | Ders notları |
9) | Terörün siyasal etkileri | Ders notları |
10) | Medya-siyaset ilişkisi | Ders notları |
11) | Siyasal yönetilemezlik krizi | Ders notları |
12) | İnsan hakları sorunları | Ders notları |
13) | Sivil toplum örgütlerin siyasal etkisi | Ders notları |
14) | Devlet-hukuk ilişkisi | Ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Demokrasi Teorileri ve Toplumsal Hareketler, M.Kemal COŞKUN Bir İstikrarlı Demokrasi Teorisi, Ergun ÖZBUDUN |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |