GEP0509 XX. Century Political HistoryBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0509 20.yy. Siyasal Tarihi Güz
Bahar
3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi DERYA TARBUCK
Opsiyonel Program Bileşenleri: YOK
Dersin Amacı: Bu dersin amacı tarihsel bağlam çerçvesinde siyasal fikirlerin oluşma şartlarını incelemektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu derste öğrenci:
1. Marksizmin gelişmesindeki tarihsel koşulları analiz eder.
2. Entelektüellerin siyasal fikirlerini değerlendirir.
3. Liberalism ve Marksizmi karşılaştırır.
4. Savaş sonrası siyasal yapısını bilir.
5. Sovyetler Birliğinin çöküş sebeplerini analiz eder.
6. Öğrenciler çeşitli bilgilerin sentezini yapıp düşüncelerini açık ve anlamlı bir şekilde ifade edebilirler.

Dersin İçeriği

Bu ders 19. yüzyıldan itibaren ortaya çıkan siyasi fikirleri kapsar. Ana konular arasında Marksizm, Liberalizm, Cumhuriyetçilik ve Radikal akımlar yer almaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction to the Course yok
2) Tarih: Yapilar, Imparatorluklar Siyaset Felsefesi: Max Weber Ders kitaplari
3) Tarih: Bir Guc Sistemi olarak Avrupa Siyaset Felsefesi: Herbert Marcuse Ders kitaplari
4) Tarih: Birinci Dunya Savasi Siyaset Felsefesi: Hannah Arendt Ders kitaplari
5) Tarih: Eski Dunya Duzeninin Sonu Siyaset Felsefesi: C.B. Machpherson Ders kitaplari
6) Ara Sinav 1 Ders kitaplari
7) Tarih: Global Tarihin Ortaya Cikisi Siyaset Felsefesi: Michael Oakenshott Ders kitaplari
8) Tarih: Ikinci Dunya Savasi Siyaset Felsefesi: Friedrich Hayek Ders Kitaplari
9) Tarih: Soguk Savas Siyaset Felsefesi: Karl Popper Ders kitaplari
10) Tarih: Asya, Afrika ve Yakin Dogu Siyaset Felsefesi: Isaiah Berlin Ders kitaplari
11) Tarih: Yeni Ekonomik ve Toplumsal Dunyalar Siyaset Felsefesi: John Rawls Ders kitaplari
12) ARA SINAV II Ders kitaplari
13) Tarih: Degisen Dunya Dengeleri Siyaset Felsefesi: Robert Nozick Ders kitaplari
14) Tarih: Bir donemin sonu Siyaset Felsefesi: Jurgen Habermas Ders kitaplari

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: J. M. Roberts, "Twentieth Century: The History of the World, 1901 to 2000" (Penguin, 1999)
Michael H. Lessnoff, Political Philosophy of the Twentieth Century (Blackwell, 1999)
Diğer Kaynaklar: NONE

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Ara Sınavlar 2 15 30
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.