REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0509 | 20.yy. Siyasal Tarihi | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. DERYA TARBUCK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | YOK |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı tarihsel bağlam çerçvesinde siyasal fikirlerin oluşma şartlarını incelemektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derste öğrenci: 1. Marksizmin gelişmesindeki tarihsel koşulları analiz eder. 2. Entelektüellerin siyasal fikirlerini değerlendirir. 3. Liberalism ve Marksizmi karşılaştırır. 4. Savaş sonrası siyasal yapısını bilir. 5. Sovyetler Birliğinin çöküş sebeplerini analiz eder. 6. Öğrenciler çeşitli bilgilerin sentezini yapıp düşüncelerini açık ve anlamlı bir şekilde ifade edebilirler. |
Bu ders 19. yüzyıldan itibaren ortaya çıkan siyasi fikirleri kapsar. Ana konular arasında Marksizm, Liberalizm, Cumhuriyetçilik ve Radikal akımlar yer almaktadır. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, bireysel çalışma, okuma, tartışma, gözlem ve dijital kaynakların kullanımıdır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction to the Course | yok |
2) | Tarih: Yapilar, Imparatorluklar Siyaset Felsefesi: Max Weber | Ders kitaplari |
3) | Tarih: Bir Guc Sistemi olarak Avrupa Siyaset Felsefesi: Herbert Marcuse | Ders kitaplari |
4) | Tarih: Birinci Dunya Savasi Siyaset Felsefesi: Hannah Arendt | Ders kitaplari |
5) | Tarih: Eski Dunya Duzeninin Sonu Siyaset Felsefesi: C.B. Machpherson | Ders kitaplari |
6) | Tarih: Global Tarihin Ortaya Cikisi Siyaset Felsefesi: Michael Oakenshott | Ders kitaplari |
7) | Genel Değerlendirme | |
8) | Ara Sinav Haftası | Ders kitaplari |
9) | Tarih: Ikinci Dunya Savasi Siyaset Felsefesi: Friedrich Hayek | Ders Kitaplari |
10) | Tarih: Soguk Savas Siyaset Felsefesi: Karl Popper | Ders kitaplari |
11) | Tarih: Asya, Afrika ve Yakin Dogu Siyaset Felsefesi: Isaiah Berlin | Ders kitaplari |
12) | Tarih: Yeni Ekonomik ve Toplumsal Dunyalar Siyaset Felsefesi: John Rawls | Ders kitaplari |
13) | Tarih: Degisen Dunya Dengeleri Siyaset Felsefesi: Robert Nozick | Ders kitaplari |
14) | Tarih: Bir donemin sonu Siyaset Felsefesi: Jurgen Habermas | Ders kitaplari |
Ders Notları / Kitaplar: | J. M. Roberts, "Twentieth Century: The History of the World, 1901 to 2000" (Penguin, 1999) Michael H. Lessnoff, Political Philosophy of the Twentieth Century (Blackwell, 1999) |
Diğer Kaynaklar: | NONE |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 2 | 24 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Küçük Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak | 3 |
2) | Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | 3 |
3) | Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 3 |
4) | Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek | 1 |
5) | Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek | 5 |
6) | Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek | 3 |
7) | Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak | 2 |
8) | Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek | 2 |