Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Introduction to the Course |
yok |
2) |
Tarih: Yapilar, Imparatorluklar
Siyaset Felsefesi: Max Weber |
Ders kitaplari |
3) |
Tarih: Bir Guc Sistemi olarak Avrupa
Siyaset Felsefesi: Herbert Marcuse |
Ders kitaplari |
4) |
Tarih: Birinci Dunya Savasi
Siyaset Felsefesi: Hannah Arendt |
Ders kitaplari |
5) |
Tarih: Eski Dunya Duzeninin Sonu
Siyaset Felsefesi: C.B. Machpherson |
Ders kitaplari |
6) |
Ara Sinav 1 |
Ders kitaplari |
7) |
Tarih: Global Tarihin Ortaya Cikisi
Siyaset Felsefesi: Michael Oakenshott |
Ders kitaplari |
8) |
Tarih: Ikinci Dunya Savasi
Siyaset Felsefesi: Friedrich Hayek |
Ders Kitaplari |
9) |
Tarih: Soguk Savas
Siyaset Felsefesi: Karl Popper |
Ders kitaplari |
10) |
Tarih: Asya, Afrika ve Yakin Dogu
Siyaset Felsefesi: Isaiah Berlin |
Ders kitaplari |
11) |
Tarih: Yeni Ekonomik ve Toplumsal Dunyalar
Siyaset Felsefesi: John Rawls |
Ders kitaplari |
12) |
ARA SINAV II |
Ders kitaplari |
13) |
Tarih: Degisen Dunya Dengeleri
Siyaset Felsefesi: Robert Nozick |
Ders kitaplari |
14) |
Tarih: Bir donemin sonu
Siyaset Felsefesi: Jurgen Habermas |
Ders kitaplari |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. |
|
2) |
Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. |
|
3) |
Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. |
|
4) |
Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. |
|
5) |
Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. |
|
6) |
İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. |
|
7) |
Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. |
|
8) |
Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. |
|
9) |
Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. |
|
10) |
Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. |
|
11) |
Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. |
|
12) |
Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. |
|
13) |
Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. |
|
14) |
Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. |
3 |