MİMARLIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0508 | Tarihi Değiştiren Savaşlar | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. İLKİN BAŞAR ÖZAL Dr. LEVENT KAYA OCAKAÇAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, Antik Yunandan günümüze Dünya Tarihine damgasını vurmuş, siyasi ve kültürel sistemleri değiştirip yerlerine yenilerinin kurulmasına neden olmuş belli başlı savaşları incelemektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derste başarılı olan öğrenciler: 1)Savaş dönemlerinde vatandaş br birey olarak ve devletin bir kurum olarak ne tür deneyimlerden geçtiğini algılayabileceklerdir. 2)Tarihi öneme sahip gelişmeleri tarih ve politika perspektifinden bakarak değerlendirebileceklerdir. 3)Hem askeri hem de sivil sistemlerde savaş olgusunu analiz edebileceklerdir. 4)Ulus-devlet, millet, milliyetçilik ve savaş kavramlarını irdeleyebileceklerdir. 5)Savaş ve barış süreçlerinde dünya politikasının nasıl değiştiğini gözlemleyebileceklerdir. |
Dünya Tarihinden önemli savaşlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 16 EYLÜL TANIŞMA – DERS TANITIM – SAVAŞ TARİHİ GENEL ANLATIM | |
2) | 23 EYLÜL BATI TARZI SAVAŞ | |
3) | 30 EYLÜL PİYADENİN KÖKENİ | |
4) | 7 EKİM FALANJDAN LEJYONA | |
5) | 14 EKİM ROMA TARZI SAVAŞ | |
6) | 21 EKİM MUHAREBELER - PLATAEA MUHAREBESİ | |
7) | 4 KASIM GAUGAMELA, CYNOSCEPHALAE, ACTIUM MUHAREBELERİ | |
8) | 11 KASIM ARA SINAV | |
9) | 18 KASIM BARUT DEVRİMİ VE YELKENLİ GEMİLER | |
10) | 25 KASIM HITTIN, AYNCALUD, TANNENBERG MUHAREBELERİ | |
11) | 2 ARALIK VİYANA, TRENTON, TRAFALGAR MUHAREBELERİ | |
12) | 9 ARALIK ANTIETAM, KÖNIGGRATZ, TSUSHIMA MUHAREBELERİ | |
13) | 16 ARALIK MARNE, ÇANAKKALE, VERDUN MUHAREBELERİ | |
14) | 23 ARALIK KHALKHIN, MIDWAY, STALINGRAD MUHAREBELERİ |
Ders Notları / Kitaplar: | My own lecture notes to be photocopied |
Diğer Kaynaklar: | Neiberg, Michael. Warfare in World History. London ; New York: Routledge, 2001 Bernard Brodie, War and Politics (NY: Macmillan, 1973), pp. 276-340 Michael W. Doyle, Ways of War and Peace. New York: W.W. Norton, 1997. Chap. 1 Jack S. Levy, War in the Modern Great Power System, 1495-1975. Lexington: University Press of Kentucky, 1983. Chap. 3-4 (especially pp. 50-53). David Ziegler, War, Peace and International Politics, 2nd ed., (Boston: Little, Brown, 1981),chapter 15 ("Disarmament"), pp. 249-26 Michael Howard, War in European History. 2nd edit. Oxford University Press, 2001. Peter Paret, ed. Makers of Modern Strategy: from Machiavelli to the Nuclear Age. Princeton:Princeton University Press, 1986 Theodore Ropp, War in the Modern World. Revised ed. JHU Press, 2000. Ali M. Ansari, Confronting Iran. New York: Basic Books, 2006. Dilip Hiro, War without End. London: Routledge, 2005. Phebe Marr, The Modern history of Iraq. Boulder, Co.: Westview, 2004. Bing West, The Strongest Tribe: War,Politics and the Endgame in Iraq. New York: Random House, 2008. John C. Campbell, "The Soviet Union and the United States in the Middle East," Annals of the American Academy of Political and Social Science, Vol. 401, America and the Middle East (May, 1972), pp. 126-135 Douglas Little, "The Making of a Special Relationship: The United States and Israel, 1957-68." International Journal of Middle East Studies, Vol. 25, No. 4. (Nov., 1993), pp. 563-585. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Küçük Sınavlar | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 94 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. | |
2) | Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. | |
3) | Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. | |
4) | Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. | |
5) | Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. | |
6) | İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. | |
7) | Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. | |
8) | Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir | |
9) | Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. | |
10) | Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |