DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0506 | Modern Ortadoğu Tarihi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı Lisans öğrencilerine, I. Dünya savaşı ve sonrasında modern Ortadoğu’nun şekillenişi ve sonrası ortaya çıkan Ortadoğu ülkelerinin gelişimleri ile 20.yüzyılda Ortadoğu’da gerçekleşen güç mücadeleleri hakkında bilgi vermek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; -Ortadoğu coğrafyası hakkında bilgi edinir. 2-Osmanlı İmparatorluğu’ndan ayrılarak Ortadoğu’da devletleşme sürecine giren ülkelerin günümüze kadar gelişim süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. 3-Ortadoğu ulusları hakkında bilgi sahibi olur. 4-20.YY da Ortadoğu üzerine yürütülen güç mücadeleleri hakkında bilgi sahibi olur. 5-20. YY boyunca Ortadoğu’nun geçirdiği siyasi, ekonomik, kültürel ve sosyal dönüşümü bilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | I. Dünya Savaşı ve Ortadoğu Anlatım yapılacak | |
2) | İki savaş arası dönemde Ortadoğu: Türkiye (1919-1945) | |
3) | İki savaş arası dönemde Ortadoğu: İran (1919-1945) | |
4) | İki savaş arası dönemde Ortadoğu: Mısır (1919-1945) Anlatım yapılacak | |
5) | İki savaş arası dönemde Ortadoğu: Suriye,Irak, (1919-1945) Anlatım yapılacak | |
6) | Ürdün Lübnan ve Suudi Arabistan’da siyasi gelişmeler (!919-1945) | |
7) | 1.Ara Sınav | |
8) | Manda yönetiminde Filistin ve Siyonizm | |
9) | Filistin meselesi ve İsrail devletinin Kuruluşu | |
10) | Soğuk Savaş Sürecinde İran 1945-1970 | |
11) | Soğuk Savaş Sürecinde Mısır 1945-1970 | |
12) | Soğuk Savaş sürecinde Suriye, Irak Lübnan 1945-1970 | |
13) | Soğuk Savaş Sürecinde İsrail ve Filistin Meselesi 1948-1970 | |
14) | Genel değerlendirme 20. Yüzyıl ve Ortadoğu: |
Ders Notları / Kitaplar: | T.G |
Diğer Kaynaklar: | T.G. Fraser, Modern Ortadoğu’nun Kuruluşu, Remzi Kitapevi, , İstanbul, Kasım 2011. -Roger Owen, 20. Yüzyılda Ortadoğu Ekonomileri Tarihi, Sabancı Üniv. Yay., İst. 2002. -Arthur Goldschmidt, Lawrence Davidson, Kısa Ortadoğu Tarihi, Doruk yay., İst. 2018. -William L. Cleveland, Modern Ortadoğu Tarihi, Agora kitaplığı, İst. 2008. -Sean McMeekın, Osmanlı’da Son Fasıl: Savaş-Devrim ve Ortadoğu’nun Şekillenişi, YKY, İst. 2015. -Ortadoğu’da Değişim ve Türkiye, Edit: Atila Sandıklı, Erdem Kaya, Bilgesam yay., İst. 2014. -Ortadoğu: Aktörler, Unsurlar, Sistemler, Edit: Mehmet Şahin, Kopemik yay., İst. 2019. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 15 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 35 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 1 | 11 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Proje | 1 | 3 | 3 |
Küçük Sınavlar | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 99 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |