Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İmparatorluğun Sonu |
Readings on the break-up of the Otoman Empire; colonialism; independence of colonial states; centralized state systems of Iran and Turkey |
2) |
Arap Dünyasında devletin gücü |
Authoritarian states; classes and other groups |
3) |
Arap dünyasında hanedanlık yönetimleri |
Ürdün, Morokko ve Libya'da kraliyet ailesi yönetimi |
4) |
Petrol gelirlerinin kullanımı ve suistimal edilmesi |
Gelir sahibi devlet: Suudi Arabistan ve Körfez Ülkeleri |
5) |
Arap Milliyetçiliği |
Arap devletleri arası ilişkiler; Arap-Israil İlişkileri |
6) |
Arap dünyası dışında devlet ve politika |
İsrail, İran, Türkiye |
7) |
Körfez Savaşı'ndan sonra Ortadoğu'nun yeniden dizayn edilmesi |
Körfez Savaşı'nın bölgeye etkileri; Körfez savaşının ülkelere etkilere; 1990'lardaki gelişmeler |
8) |
POlitik ve Ekonomik Liberalleşme |
Mısır, Bin Ali'nin Tunusu ve İsrail |
9) |
Religious revivalism and religious revolution |
Iran Islam Cumhuriyeti; Arap devletlerinde din ve politika; İsrai'de din ve politika; Eyaletçilik ve milliyetçilik arasında Hristiyanlar |
10) |
Devlet-dışı Katılımcılar I |
Kırsal politikalalar; organize olmuş emek ,politikada kadın; Filistinliler |
11) |
Devlet-dışı Katılımcılar II |
Yemen, İran, Mısır, Ürdün ve Türkiye'de sivil toplum |
12) |
Türkiye2nin Ekonomik Gelişmesi |
1980 ve 1990'larda Yapısal Uyum |
13) |
11 Eylül 2001'in Etkisi |
Al-Cezaire'nin Etkisi; 11 Eylül Sonrası Amerikan Politikası |
14) |
Tekrar |
|
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. |
|
2) |
Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. |
|
3) |
Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. |
|
4) |
Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. |
|
5) |
Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. |
|
6) |
İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. |
|
7) |
Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. |
|
8) |
Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. |
|
9) |
Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. |
|
10) |
Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. |
|
11) |
Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. |
|
12) |
Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. |
|
13) |
Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. |
|
14) |
Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. |
3 |