GEP0505 History of Mediterranean WorldBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0505 Akdeniz Dünyası Tarihi Güz
Bahar
3 0 3 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Bu ders özellikle Yeni Çağ’daki sosyal, ekonomik, dinî, linguistik, kültürel ve edebi karşılıklı etkiler olmak üzere genel Akdeniz tarihini işlemeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu sömestr sonunda öğrenciler,
1-Genel bir Akdeniz coğrafyası mefhumuna sahip olacaklar,
2-Yeniçağ sosyal gruplarını Yakınçağ gruplarıyla kıyaslayıp karşılaştırabilecekler,
3-Bütün çepheleriyle karmaşık bir Akdeniz anlayışı geliştirmiş olacaklar: sosyal, siyasi, tarihi, ekonomik, antropolojik, vs.
4-Akdeniz’deki kavşaklara ve sosyal/tarihi sonuçlarına dair bir vizyon geliştirmiş olacaklar,
5-Bu coğrafyada savaş ve barış halini, farklı
alanlarda esas sonuçlarını yorumlamış olacaklar,
6-Devlet ve halk arasındaki çarpışmayı analiz etmiş olacaklar.

Dersin İçeriği

16. ve 17. yüzyıllarda geniş yerleşik ve “gezgin” nüfusuyla (ulaklar, ajanlar, casuslar, iki tarafa hizmet eden casuslar, üç tarafa hizmet eden casuslar, muhbirler, tüccarlar, mühtediler, çifte mühtediler, seyyahlar, kaptanlar, farklı mezheplere mensup dini figürler ve topraklarından sürgün insanlar gibi) bir buluşma noktası olan Akdeniz, edebiyat, sinema, tiyatro gibi sanat dallarında canlı bir Akdeniz profili sunan önemli eserler doğrultusunda analiz edilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel Akdeniz coğrafyası
2) Yeniçağ’da Akdeniz’de bellibaşlı siyasi güçler
3) Akdeniz adaları ve siyasi çatışmalardaki rolleri
4) Osmanlı İmparatorluğu’nun periferisi olarak Mağrib.
5) Kuzey ve Güney’i birleştiren sosyal gruplar olarak korsanlar.
6) Hacılar ve Kutsal Topraklara giden yol.
7) Muhbirler, ajanlar ve tüccarlar
8) İspanyol Engizisyonu ve dini çatışmalar
9) Kaleler, gözetleme kuleleri ve “atalaya”lar
10) Buluşma noktası olarak Akdeniz: Kültürlerarası konular.
11) Önde gelen deniz savşaları ve modern yorumları
12) Edebi kaynaklar ve yorumları
13) Yeniçağ Akdeniz’ini yeniden inşa etmek için kaynaklar: Aviso’lar, relación de suceso’lar, dispacci, vs.
14) Yeniçağ arşivleri nasıl yorumlanmalı?
15) Final sınavı
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Roger Crowly, Empires of the Sea, İstanbul, 2008.
Diğer Kaynaklar: Athanasiadis-Novas,Giorgio: “Discorso Introduttivo”, Il Mediterraneo nella seconda metà del ‘500 alla luce di Lepanto, ed. Gino Benzoni, Olschki, Firenze, 1974,
Haedo, Diego de:Topografía e historia de Argel, Madrid, 1927
Ibarra, Miguel Ángel de Bunes: La imagen de los musulmanes y del norte de Africa en la España de los siglos XVI y XVII, los caracteres de una historia, Madrid, 1989
Lafaye, Jacques:La era de Carlos V, Francisco y Solimán (1500-1557), Brevarios del Fondo de cultura económica, México, 1999.
Malvezzi, Aldobrandino: L’islamismo e la cultura europea, Firenze, 1956.
Preto, Paolo: Venezia e i turchi, Firenze, 1975,
Pursuit of Power: Venetian Ambassadors’ reports on Spain, Turkey & France in the age of Philip II, 1560-1600. ed. & trans. James C. Davis, NY, Evanston, London, 1970
Sherley, Anthony : Le “Peso Político de todo el Mundo”´, ed. Xavier Flores, (D’Anthony Sherley ou un aventurier anglais de l’Espagne. Paris, Bibliothèque Générale de L’école Pratique des Hautes études, 1963.
Vacalopoulos, Apostolos E. : The Greek Nation 1453-1669. The Cultural & Economic background of Modern Greek Society. 1976,
Wheatcroft, Andrew: Infidels: A History of the conflict between Christendom and Islam.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Arazi Çalışması 1 3 3
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 10 40
Ara Sınavlar 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.