ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0502 | Bilim Tarihinde Büyük Buluşlar ve Keşifler | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi DERYA TARBUCK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı tarihsel bağlam çerçvesinde bilimin ve teknolojinin gelişimini tartışmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenci bu derste: 1. Bilim tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri açıklar. 2. Tarih boyunca yapılan önemli bilimsel buluşlardan örnekler verir. 3. Uygarlıkların bilime katkılarını belirlemede tarihsel yöntem uygular. 4. Tarihçilerin bilimsel devrime ilişkin düşüncelerini belirler. 5. Tarihsel verilere göre bilimsel buluşların teknolojiye uygulanabilirliklerine karar verir. 6. Endüstri devriminin ortaya çıkış nedenlerini açıklar. |
Ders en erken bilimsel fikirlerin çıkışından Ortaçağ, Yeniçağ ve Modern Dönemi kapsamaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Rehber Temalar | Dersin kitabi |
2) | Aletler ve Alet Yapıcılar, Çiftçinin Hanedanlığı | dersin kitabi |
3) | Firavunlar ve Mühendisler | dersin kitabi |
4) | Yunan Bilimi | dersin kitabi |
5) | İskenderiye ve Doğu Bilimi | dersin kitabi |
6) | Çin'de ve Hindistan’da Bilim | dersin kitabi |
7) | Yeni Dünya’da Bilim | dersin kitabi |
8) | Yeni Dünyada Bilim II | dersin kitabi |
9) | Kopernik ve Galileo | dersin kitabi |
10) | Isaac Newton | dersin kitabi |
11) | Endüstri Devrimi | dersin kitabi |
12) | Devrimin Mirasi | dersin kitabi |
13) | Yeni Aristocular | dersin kitabi |
14) | Atom Bombası ve Genom | dersin kitabi |
Ders Notları / Kitaplar: | James E. McLellan ve Harold Dorn, Science and technology in world history: an introduction (The Johns Hopkins University Press, 2006) |
Diğer Kaynaklar: | Seçme Okuma Parçaları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |