GEP0501 Anatolian CivilizationsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0501 Anadolu Uygarlıkları Bahar
Güz
3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. FATMA SELVA SUMAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, antik tarih öncesi çağların arkeolojisinden başlayarak geç Osmanlı dönemine kadar Anadolu'daki uygarlıkların tarihine bir giriş yapmayı amaçlamaktadır. Bu bölgenin olağanüstü zengin kültürel tarihini keşfetmek için arkeolojik, sanat tarihi ve metinsel veriler incelenirken Anadolu'nun benzersiz coğrafi konumu vurgulanacaktır. Ana odak noktamız bu medeniyetlerin sosyal, kültürel, sanatsal ve mimari gelişimleri, etkileşimleri ve tarihteki öncülleriyle nasıl bağlantıları olacak. İncelenecek konular arasında Anadolu'daki Hititler, Frigler, Lidyalılar, Yunanlılar, Romalılar, Bizans ve Osmanlı medeniyetleri aracılığıyla antik tarih öncesi dönem yer almaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Kursun sonunda aşağıdakilere sahip olacaksınız:
1. Anadolu'nun geçmiş uygarlıkları hakkında bazı genel bilgiler.
2. İlk yerleşimlerden başlayarak Anadolu'da sanat, mimari, sosyal ve kültürel alandaki gelişmelerin temel aşamalarını görebileceksiniz.
3. Ders, zengin görsel materyallerle desteklenen çevrimiçi dersler şeklinde gerçekleştirilecektir.
4. Ödevleriniz size seçilen bir konu üzerinde daha fazla araştırma yapma şansı verecektir. Ödev boyunca eğitmenle konunuzu tartışabilecek ve ödeviniz için kullanabileceğiniz okuma materyalleri listesine erişebileceksiniz.

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon, Derse giriş, Ders programı, değerlendirme ve ders materyalleri. Ders
2) Anadolu, Topraklar, Halklar ve Medeniyetler. Göbeklitepe, Hacılar ve Çatalhöyük.
3) Tunç Çağı Uygarlıkları, Hititler, Asurlular ve Urartular.
4) Truva şehri, İlyada ve Odysseia, Truva hazinelerinin ardındaki efsane ve gerçek. Frigyalılar, Lidyalılar, Likyalılar ve Karyalılar.
5) Yunan-Anadolu Uygarlığı, Helenistik Miras, sanatı ve mimarisi, Bergama.
6) Anadolu'da Roma Uygarlığı, sanatı ve mimarisi. Efes, Side, Perge ve Afrodisias.
7) Hıristiyan Çağı ve Bizanslılar, Konstantinopolis. Ayasofya, Bizans Sanatı ve Mimarisi.
8) Quiz
9) Dosyalanmış Gezi ve Görev. Detaylar duyurulacaktır. Bugün ders olmayacak
10) Selçuklu sanatı ve mimarisi
11) Anadolu Beylikleri, sanat ve mimarlık. Erken Osmanlı sanatı ve mimarisi.
12) Edirne'den İstanbul'a II. Mehmed, fetih ve sonrası.
13) Klasik Dönem'in doruk noktası, Sinan Çağı, eserleri ve Osmanlı Rönesans sanatçısı portresi.
14) Osmanlı sanat ve mimarisinde Batılılaşma. 18. yüzyıldan sonra değişim iklimi.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 15
Ödev 1 % 15
Projeler 1 % 10
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 3 15
Proje 1 3 3
Ödevler 1 3 3
Küçük Sınavlar 5 1 5
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 93

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 1
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 3
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 3
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 2
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 3
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 3
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 1
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 3