GEP0417 Spanish IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0417 İspanyolca I Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İspanyolca
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: A1.1 düzeyindeki öğrencilere İspanyolca dilinin öğretilmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Kursun sonunda şunları yapabileceksiniz:

1.Kendinizi kısaca tanıtabilmek.
2.Çevresindeki insanları kısaca tanıtabilmek.
3. Bir yere gittiğinizde ne istediğinizi ifade edebilmek ve karşınızdaki kişiyle kısaca iletişim kurabilmek.
4.Renkler, sayılar ve yaşadığınız yer hakkında konuşabilmek.
5.Mağazada diyalog kurabilmek.

Dersin İçeriği

Bu dersin amacı, Avrupa Ortak Başvuru Metni kapsamında Temel Kullanıcı olan öğrenciyi Giriş ya da Keşif olarak adlandırılan A1 seviyesine getirmektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Derse Giriş. • Selamlama, tanıtım ve veda • Konuştuğunuz kişiyi tanımak için kullanılan telaffuz ve basit sorular ve cevaplar. • Öğrenciler selamlama ve tanışma ifadelerini tekrar ve diyalog yoluyla öğrenirler. • Öğrenciler sesleri duyarak ve telaffuz ederek öğrenirler.
2) • Şahıs Zamirleri • Tanışma • Kişisel Bilgiler • Alfabe • Dinleme ve telaffuz yoluyla dildeki seslerin öğrenilmesi.
3) • Meslekler, ülkeler ve uyruklar. • Cins (Eril, dişil), Tekil, çoğul. • Fiiller: Çağrılmak, sahip olmak ve olmak fiili. • Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi.
4) • Sayılar (0-100) • Fiiller: Çağrılmak, sahip olmak ve olmak fiili. • Geniş Zaman düzenli fiil çekimleri. • Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi. • Kahoot oyunuyla sayıların öğrenilmesi.
5) • Aula Internacional Plus -2.ünite • İstemek fiili çekimi ve kullanımı • Belirli, belirsiz edat (el,la,los,las) • İstemek fiilinin kullanımı ve alıştırmalarala belirli , belirsiz edatların öğretilmesi.
6) • Geniş zamanda düzenli fiiller (-ar, -er, -ir) • Neden, için ve çünkü kullanımı. • Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi.
7) • Geniş zamanda düzenli fiiller (-ar, -er, -ir) • Neden, için ve çünkü kullanımı. • Boş zaman aktiviteleri • Genel tekrar • Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi.
8) ARA SINAV HAFTASI
9) • Aula Internacional Plus -3.ünite • Olmak, sahip olmak ve var olmak fiilleri çekimleri ve aralarındaki fark. • Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi.
10) • Olmak, sahip olmak ve var olmak fiilleri çekimleri ve aralarındaki fark. • Muy /mucho /mucha /muchos /muchas arasındaki farklar. • Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi.
11) • Soru kalıpları • Hava durumu • Alıştırmalar ve kahoot ile hava durumunun öğretilmesi.
12) • Aula Internacional Plus -4.ünite • “Giymek” fiili çekimi • “Yapmalıyım” kalıbı • Renkler • İşaret sıfatları • Giysiler ile ilgili ispanyolca video izlenmesi • Renkler ile ilgili oyun oynanması. • İşaret sıfatları ile ilgili alıştırmaların çözülmesi.
13) • Bir mağazada diyaloğa girmek • Kelime Bilgisi: Giyim • Sayılar • Öğrenciler sınıfta etkileşimli diyaloglar oluşturabilirler. • Kahoot aracılığıyla sayıları öğrenmek.
14) • Tercih etmek, gitmek düzensiz fiillerin kullanımı ve çekimi. • -meli, -malı yapısı. • Genel tekrar • Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Ödevler 4 10 40
Ara Sınavlar 1 8 8
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 1
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 3
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 3
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 2
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 3
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 3
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 1
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 3