GEP0415 Russian IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLERÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0415 Rusça I Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Rusça
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. CANAN GUTUL
Öğ.Gör. TUĞBA AKSU
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı Rus Alfabesini öğrenmek. Temel dilbilgisi yapılarını öğrenmek. Rusça temel düzeyde okuma, dinleme, yazma, konuşma becerileri kazanmak.
• Öğrencilere sözel ve yazınsal anlamda Rusça başlangıç seviyesinde iletişim kurmaları için gerekli olan dil araçlarını sağlamak
• Öğrencilerin güvenini ve yeni bir dilde iletişim kurabilmelerini, çeşitli, bağlayıcı ve interaktif aktiviteler ile güçlendirmek
• Öğrencilerin Rus kültürünü, şarkılar, filmlerden ve çizgi filmlerden seçilmiş bölümler ile tanımalarını sağlamak
• Yeni bir kültürün içine girerek öğrencilerin küresel çalışma alanındaki farkındalıklarını arttırmak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. RUSÇA Kendinizi ve ailenizi tanıtabileceksiniz.
2. TEMEL RUSÇA dilbilgisi kurallarını öğreneceksiniz.
3. Rusça kelimeler, fiiller ,zamirler öğreneceksiniz.
4. Doğru telaffuz kurallarını ve vurguları öğreneceksiniz.
5. Rusça selamlaşma, tanışma, vedalaşma ve temel soru kalıplarını öğreneceksiniz.
6. Rusça eril, dişil, nötr ayrımı yapabileceksiniz.
7. Rusça çoğul yapabileceksiniz.
8. Öğrendiğimiz dilbilgisi kurallarını metin içinde ve kısa videolarda analiz edeceğiz.
9. Rusça okuma, dinleme, konuşma, yazma becerileri kazanacaksınız.
10. Rusça içerikler izleyeceğiz(şarkı,kısa videolar vs)izlediğimiz videolar hakkında konuşacağız. Dil konuştukça gelişir.
11. Dikte becerisi kazanacaksınız.
12. Rusça sözcük dağarcığınız gelişmiş olacak ve güzel bir temel atmış olacaksınız.

Dersin İçeriği

Rusça başlangıç seviyesi için konular ‘’Test of Russian As a Foreign Language (TORFL Elementary level)’’ gerekliliklerini ve Common European Framework of Reference for languages yönergelerini dikkate alacaktır.
Rus yaşam şekillerinin farklı açıları öğrencilere hem motive etmek için hem de dil öğrenmelerine yardımcı olmak için kültürel materyaller ve aktiviteler ile verilecektir.
Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, uygulama, bireysel çalışma, grup çalışması, teknoloji destekli öğrenme ve dijital kaynakların kullanımıdır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Urok 1: 1. Derse Giriş. 2. Fonetik: • Sesli harfler (а, о, у, э, и, ы); • Sessiz harfler (л, м, н, п, б, ф, в, т, д); • Sesli ve sessiz harfler; • Sözcük uyumları; • Heceleme, düşme kuralları, vurgu; • Ses yapıları I, III.3. Diyalog Örnekleri: Это Иван. Он тут. Это Анна? Анна дома? Здрáвствуйте! Как вас зовýт? Меня зовýт ...Очень приятно познакомиться! 5. Dilbilgisi: • İşaret sözcükleri yapısı это; • Üçüncü tekil şahıs zamirleri (он, она).
2) RUS ALFABESİ Fonetik çalışmaları ALFABE TEKRARI, FONETİK ÇALIŞMALARI TEK HECELİ SÖZCÜKLERİ YAZMA, TEK HECELİ SÖZCÜKLERİ OKUMA 1.Д /З 1.Д /З
3) 0-10 sayılar Günlük Selamlaşma ifadeleri Temel vurgu ve dilbilgisi kurallarına giriş(İsimlerin cinsleri) yeni kelimeler Bu Kim? Bu ne? Bu Anna. Bu ev. ERİL, DİŞİ, NÖTR isimler 2.Д/З
4) Şahıs (kişi)Zamirleri, Durum zarfları,Sorular(Nerede?Nasıl?)İsimlerin cinsleri tekrar ve alıştırma,yeni kelimeler Verilen isimlerin yanına cinslerini (Eril,dişi,nötr) yazınız Где бабушка? Она дома. Где Антон? Он там . 3.Д/ З
5) İyelik(sahiplik ) Zamirleri, yeni kelimeler FONETİK VE DİKTE ÇALIŞMASI İyelik zamirleri tablosu Мой моя моё Как вас зовут? Как дела? У МЕНЯ ЕСТЬ …….. (Eril,dişi ve nötr iyelik zamirleri,) 4.Д/З
6) ЧЕЙ?ЧЬЯ?ЧЬЁ?KİMİN? SORULARI, iyelik zamirleri tüm formları yeni kelimeler FONETİK VE DİKTE ÇALIŞMASI ALIŞTIRMALAR Твой твоя твоё Наш наша наше Ваш ваша ваше Его её их Как ваше имя? 5.Д/ З
7) ÇOĞUL ve Fiil KONUSUNA GİRİŞ ИЗУЧАТЬ РАБОТАТЬ ДЕЛАТЬ ERİL VE DİŞİ İSİMLERİ ÇOĞUL YAPINIZ (KURALLI VE İSTİSNALAR ) Öğrenmek, Çalışmak, Yapmak fiilleri ile şimdiki ve geniş zamanda cümle kurma) 6.Д/ З
8) Ara Sınav Haftası
9) 1.Quiz analizi (geri bildirim ).Nötr isimlerin Çoğul formları ve istisnalar Yeni fiiller (ИГРАТЬ , ГУЛЯТЬ , КУШАТЬ) OLUMLU OLUMSUZ SORU KALIPLARI VE CEVAPLARI Fonetik ve dikte çalışmaları Metin ve diyalog okumaları ALIŞTIRMALAR ТЫ КУШАЕШЬ СУП? ТЫ КУШАЕШЬ САЛАТ? 7.Д /З
10) İyelik (sahiplik )zamirlerinin çoğul sorusu ve tüm formları ОТДЫХАТЬ ЧИТАТЬ ПОНИМАТЬ Dikte çalışması Чьи ? Мои твои наши ваши ТЫ ЧИТАЕШЬ ЖУРНАЛ? Где ты отдыхаешь? Ты понимаешь урок? Ты понимаешь по- русски? 8. Д /З
11) Meslekler, yeni kelimeler, yeni fiiller 11- 20 Sayılar. Я и МОИ ДРУЗЬЯ KONULU KOMPOZİSYON ÇALIŞMASI 9.Д/З
12) Genel Tekrar
13) 10.Ders sözlü sınav metinleri FİNALE HAZIRLIK ALIŞTIRMALAR 10.Д /З
14) Sunumlar (READİNG and SPEAKİNG)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Дорога в Россию 1 ve hocanın ders gereçleri (tüm ders kaynakları itslearningte kaynaklar kısmında mevcut)

Diğer Kaynaklar: Course materials 1 and the instructor's course materials (all course resources are available in itslearningte resources section)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ödev 3 % 10
Sunum 1 % 10
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 2 24
Sunum / Seminer 1 5 5
Ödevler 3 10 30
Küçük Sınavlar 2 10 20
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. 2
2) Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. 3
3) Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır. 2
4) Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. 3
5) İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. 2
6) Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. 2
7) Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. 3
8) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. 5
9) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. 3
10) İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. 2
11) Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. 2
12) İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir. 2