Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtılması, giriş |
|
2) |
Latin alfabesinden önce Türklerin kullandıkları alfabeler ve bunlardan Arap alfabesi kökenli Osmanlı Türkçesi’ni öğrenmenin önemi. |
|
3) |
Osmanlı Türkçesi yazı sisteminin temel harflerinin kavratılması. |
|
4) |
Harf grupları. Harflerin birleşme özellikleri. Birleşen ve birleşmeyen harfler. |
|
5) |
Sesli harfler, harekeler ve işaretler. Uzun okutan harfler. |
|
6) |
Yalnızız |
(Peyami Safa, Muharrem Ergin, Osmanlıca Dersleri, İstanbul 1975, s. 46-48’den) |
7) |
Miskinler Tekkesi |
(Reşat Nuri Güntekin, Muharrem Ergin, Osmanlıca Dersleri, İstanbul 1975, s. 42-44’den) |
8) |
Belirlilik takısı, Şemsi ve Kameri harfler. Gramer: İsm-i fail, İsm-i Mef’ul |
|
9) |
Üsküdar ve Boğaziçi Mesireleri
|
(Ali Rıza, 13. Hicrî Asırda İstanbul Hayatı) |
10) |
Üsküdar ve Boğaziçi Mesireleri
|
(Ali Rıza, 13. Hicrî Asırda İstanbul Hayatı) |
11) |
Hıdrellez Günü Haydarpaşa Çayırı
|
(19. yüzyıl, Tarik’ten) |
12) |
Hıdrellez Günü Çürüklük
|
(19. yüzyıl, Tarik’ten). Arapça ay adları. |
13) |
İstanbul’un fethi
|
(Âşık Paşazade Tarihi’nden, İstanbul 1332) |
14) |
Milli Mücadele Başlarken
|
(Atatürk, Nutuk, İstanbul 1927) |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|