Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin sunumu, Çin dili ve kültürü hakkında bilgi, Çince fonetik kuralları |
Çalışma kağıtları |
2) |
Pinyin alfabesine giriş, Çince’deki 4 ton ve çeşitleri, Çince’deki ilk ve son harflerin (sesli – sessiz) birleşimleri, telaffuz alıştırmaları |
Çalışma kağıtlari |
3) |
Pinyin alfabesine giriş, heceleme kuralları, ton işaretleri, Çince Fonetik Alfabe şarkısı |
Çalışma kağıtları, CD |
4) |
Çince karakterlerdeki basit çizgiler – çizgi yazımı, bazı basit Çince karakterleri öğrenme, bazı geleneksel karakterlere giriş |
Çalışma kağıtları |
5) |
Tekrar ve Küçük sınav 1 |
Dersin kitabı, |
6) |
Selamlaşma – Vedalaşma ifadeleri (Ni hao! / Zaijian!) , kişisel zamirler, günlük ifadeler |
Dersin kitabı,CD Çalışma kağıtları |
7) |
Sınıf içinde kullanılan Çince ifadeler , birbirini tanımak |
Dersin kitabı, Çalışma kağıtları |
8) |
“Olmak” fiili - diğerlerini tanıştırma, minnettarlığı ifade etmek |
Dersin kitabı, Çalışma kağıtları |
9) |
Tekrar ve Küçük sınav 2 |
Dersin kitabı |
10) |
Basit, “Evet-Hayır” lı sorular (…………… ma?) |
Dersin kitabı,CD
Çalışma kağıtları
|
11) |
İsmin genitif (iyelik) hali - (…… -in kalemi…….) , dinleme ve yazma etkinlikleri |
Dersin kitabı,CD Çalışma kağıtları |
12) |
Sözlü sınav, “Kim?” soru kelimesi, 1 – 10 arası sayılar, sporlar |
Dersin kitabı |
13) |
Yeni geleneksel karakterler, dinleme ve okuma etkinlikleri |
Dersin kitabı, Çalışma kağıtları |
14) |
Tekrar gözden geçirme ve küçük sınav 3 |
Dersin kitabı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|