Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Orientasyon / İtalyanca 2 programının öğrencilere tanıtlması ve İtalya hakkında genel filir edinilmesi.
İtalyan 1’in tüm konularının genel tekrarı (gramer ve kelime).
|
PowerPoint slide
Extra material
|
2) |
İtalyan 1’in tüm konularının genel tekrarı (gramer ve kelime).
Yol tarifi. Cins ve sayılarına göre sıfat ve isim arasındaki uyum. “articoli partitivi”, ve ‘molto’ kullanımı.
|
Extra material
Italian Espresso 1 (unità 6/unit 6)
|
3) |
İtalya’da gezmek: yol tarfileri, turistik yerleri ziyaret etmek, belirli konu hakkında mektup ve kart postal yazmak. Tarifeleri okuyabilmek. |
Italian Espresso 1 (unità 6, unit 6), |
4) |
Geçmiş zamanı öğrenmek. Tatiller hakkında hem geçmişte hem de şimdiki zamanda konuşmak ve yazmak. |
Italian Espresso 1 (unità 7, unit 7) |
5) |
Geçmiş zamanı ile pratık yapmak, bazı düzensiz fiilleri öğrenmek. Genel aktiviteler ve rutinler hakkında geçmiş zamanda konuşmak ve yazmak. Hava hakkında konuşmak. Sıfatların derecelendirilmesini (en yüksek derece) öğrenmek.
|
Italian Espresso 1 (unità 7, unit 7) |
6) |
Yiyeceklerle ilgili sevip sevmedikleri yeni müfredatla soru ve cevap şekliyle öğrenmek. Supermarkette bulunan yiyeceklerin miktarı ve kalitesi hakkında konuşmak. |
Italian Espresso 1 (unità 8, unit 8) |
7) |
Alişverişe bağlantılı metinler ve dialoglardaki artikel ve direkt zamirlerin (tekil) kullanımını öğrenmek. |
Italian Espresso 1 (unità 8, unit 8) |
8) |
Genel Tekrar.
|
Extra material
Italian Espresso 1 (Esercizi / exercises)
|
9) |
Yeni tekstlerde direct zamirlerin kullanımı ve çoğul zamirleri öğrenmek. Edilgen cümle yapısını öğrenmek. Okuma ve Anlama. |
Italian Espresso 1 (unità 8, unit 8) |
10) |
Günlük rutin ve alışkanlıkları tanımlama. Dönüşlü fiileri öğrenmek, sıfat ve zarfların farklı kullanımı.
|
Italian Espresso 1 (unità 9, unit 9) |
11) |
Farklı okasyonlar için tebrik kartları yazmak. Milli kutlamalar hakkında konuşmak. Renkleri öğrenmek. |
Italian Espresso 1 (unità 4, unit4)
Extra material
|
12) |
Gelecek zaman öğrenmek ve pratik yapmak. Gelecekteki planlar hakkında konuşmak. Emir kipiyi öğrenmek. |
Italian Espresso 2 (unità 8, unit 8) |
13) |
Geçmiş, şimdiki, gelecek zamanlarını yazımda kullanmak. Resmi ve gayriresmi dialogları okuyup cümlelerinin yapısını incelemek. Genel dil bilgisi alaştırmaları. |
Italian Espresso 2 (unità 8, unit 8) |
14) |
Sunumlar |
|
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|