GEP0409 Italian IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0409 Italyanca I Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. SEMA SEVİNÇ BAYKAL
Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, üniversitenin farklı fakültelerinde öğrenim gören öğrencilerin Avrupa Ortak Referans Çerçevesi kapsamında Temel Kullanıcı olarak A1.1 düzeyinde İtalyanca seviyesine ulaşmalarını sağlamak amacıyla tasarlanmıştır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

Dersin İçeriği

Bu dersin amacı, Avrupa Ortak Başvuru Metni kapsamında Temel Kullanıcı olan öğrenciyi Giriş ya da Keşif olarak adlandırılan A1 seviyesine getirmektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin sunumu. Tanıtmak için “Adın ne? “Alfabe, telaffuz İtalyan dili hakkında genel bilgi Fiil “chiamarsi”, tekil, çoğul
2) Ünite 1 Primi contatti, selamlamak, sormak ve kökenini söylemek. Yaşını sorma ve söyleme. 0-30 arası sayılar Kökeni sorma, belirtme ekleri “il” ve “la” (the) “Olmak ve sahip olmak” fiilleri, milliyet sıfatları.
3) Telefon numarası, adres sorma Kendini tanıt “Olmak” ve “sahip olmak” fiillerinin revizyonu var / var
4) Revizyon Düzensiz fiiller
5) Ünite 2 “Ben ve diğerleri” sayıları 1 - 100. Nasılsın diye soruyorum? İnsanları tanıtmak. Meslekler. Hangi dilleri konuştuğunuzu, nerede yaşadığınızı söyleyin. Düzenli fiiller (1. Grup). Düzensiz fiiller “yapmak, kalmak”. Belirsiz makaleler (kitap, elma vb.)
6) CUMHURIYET BAYRAMI
7) Ünite 3 “Afiyet olsun” kelime dağarcığına giriş, restorandaki diyaloglar. Düzenli fiiller (2. Grup)
8) Menüyü okuma, sipariş verme, dinleme, video Düzenli fiillerin revizyonu (1.,2.grup)
9) Ara sınav
10) Ünite 4 “Serbest zaman”, boş zamandan bahsediyor, Düzensiz fiiller “gitmek, dışarı çıkmak”, ), ne, hangisi, ne kadar
11) Zaman, psikolojik testin videosunu çekin Sıklık zarfları, beğenmek fiili, kişisel zevk
12) Ünite 5 “Otelde”Bir odayı, bir evi tanımlayın. “Can”, “come” fiilleri Makaleli edatlar.
13) Bir otelde sorunlar. Ev listeleri. Tarih, aylar 100'den itibaren temel sayılar, Sıra sayıları, ne kadar, kaç Revizyon. Video “Tatilde”, caffèculturee “gezi, makbuz”
14) Sınav

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 10 2 20
Küçük Sınavlar 2 1 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 1
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 3
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 3
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 2
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 3
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 3
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 1
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 3