Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
JPN 101’de öğrenilenlerin, Katakana ve Hiragana’nın tekrarı, yazı, okuma, dinleme alıştırmaları |
Dersin kitabı |
2) |
Japoncada sıfat çeşitleri: NA ve İİ sıfatları |
Dersin kitabı |
3) |
Sıfatların değişik kullanımları ( isim+ na sıfatı / isim + ii sıfatı) |
Dersin kitabı |
4) |
Hoşlandığımız, sevdiğimiz şeyler hakkında konuşmak (isim +ga suki desu.) |
Dersin kitabı |
5) |
Sebep açıklama: cümle + te kara ya da isim + da kara Yazma ve dinleme alıştırmaları |
Dersin kitabı |
6) |
Canlılar ve cansızların var olduklarını bildirmeimas ve arimas (aru ve iru) fiileri |
Dersin kitabı |
7) |
Alışveriş Fiyat sorma ve söyleme saati söyleme, Japoncadaki sayma sistemlerine giriş. |
Dersin kitabı |
8) |
Japonca nesneleri sayarken kullanılan son ekler, alıştırmalar (mai,kai vs) |
Dersin kitabı |
9) |
Alışveriş: son ekleri kullanarak yazma ve dinleme alıştırmaları |
Dersin kitabı |
10) |
Sıfatların geçmiş zamanda kullanımları deşta,katta |
Dersin kitabı |
11) |
Sıfatlarda karşılaştırma yapmak –yori , içiban, no hoo ga+ sıfat |
Dersin kitabı |
12) |
Sebep bildirmeni ‘nin kullanımı; isteklerimizi dile getirme –nesne + ga+hoşii desu KANJİYE GİRİŞ |
Dersin kitabı |
13) |
Yapmak istediğimiz fiilleri bildirme –fiil + tai des 5 kanji tanıtımı |
Dersin kitabı |
14) |
Minna no Nihongosayfa 112,113 işlenilen dilbilgisi konularının kısa tekrarı, alıştırmalar, dinleme, ezberleme ve okuma alıştırmaları 5 kanji tanıtımı |
Dersin kitabı |
15) |
Final sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|