BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0202 | İmparatorluklar Şehri İstanbul'un Tarihi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | İstanbul 1700 yıl boyunca iki imparatorluğun –Doğu Roma/Bizans ve sonra Osmanlı İmparatorluğu’nun İmparatorluk Başkenti” olmuştur. Önce Hristiyan sonra da İslam kenti olarak yüzyıllarca önemini korumuştur. Günümüzde anıtsal saraylar, kiliseler, camiler ve tarihi mahaller doğanın şekillendirdiği bir imparatoluk şehrinin etkileyici kalıntılarıdır. . Dersin hedefi İstanbul'daki çok kültürlülüğün öğrenciler tarafından derinlemesine anlaşılması ve bir dünya kenti olarak tarihsel boyutta İstanbul'un doğası üzerine odaklanılmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; •to summarize Istanbul’s history and its topography as a city •to describe the salient characteristics of Istanbul •to evaluate Istanbul’s social, cultural and architectural transformation in years •to comment on the social, cultural and architectural differences in Istanbul •to examine the view of Istanbul in the Ancient Greek, Rome, Byzantine and Ottoman periods •to identify the buildings in Istanbul according to their periods and styles •to criticize today’s architectural implementations in Istanbul •to develop a sensitivity to the history |
İstanbul’un tarihi kimliği, cosmopolit yapısı, sofistike kültürü aktarılmaya çalışılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Ders izlencesine genel bakış | |
2) | İstanbul’a genel bakış | Kuban, Doğan (2004), İstanbul Bir Kent Tarihi, Bizantion- Konstantinopolis- İstanbul, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul. |
3) | Neolitik Dönem ve bir Yunan kenti olarak İstanbul “Byzantiım” | Kuban, Doğan (2004), İstanbul Bir Kent Tarihi, Bizantion- Konstantinopolis- İstanbul, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul. Mantran, Robert (2001), İstanbul Tarihi, İstanbul Wiener, Wolfgang Müler (2002), İstanbul’un Tarihi Topografyası, Çev.: Ülker Sayın, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. |
4) | İstanbul Tarihi- 330 ve İmparator I. Büyük Konstantin – Bir Roma kenti olarak İstanbul “Constantinopolis” | Wiener, Wolfgang Müler (2002), İstanbul’un Tarihi Topografyası, Çev.: Ülker Sayın, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. Gyllıus, Petrus (1997), İstanbul’un Tarihi Eserleri, Çev: Erendiz Özbayoğlu, İstanbul. Anabolu, Mükerrem Umsan(2001), İstanbul ve Anadolu’daki Roma İmparatorluk Dönemi Mimarlık Yapıtları, İstanbul |
5) | İstanbul Tarihi – 1453 ve Fatih Sultan Mehmet Bir Türk-İslam kenti olarak İstanbul “Konstantiniyye-İstanbul” | Kuban, Doğan (2004), İstanbul Bir Kent Tarihi, Bizantion- Konstantinopolis- İstanbul, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul. Freely, John.; Istanbul: The İmperial City Freely, John; Evliya Çelebi’nin İstanbul’u, Yapı Kredi Yayınları Wiener, Wolfgang Müler (2002), İstanbul’un Tarihi Topografyası, Çev.: Ülker Sayın, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. |
6) | Alan gezisi: Tarihi Yarımada I: Istanbul Arkeoloji Müzesi, Ayasofya Million Taşı | Kuban, Doğan (2004), İstanbul Bir Kent Tarihi, Bizantion- Konstantinopolis- İstanbul, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul. Deleon, Jak; Anıtsal İstanbul,Remzi Yayınevi Ortaylı, İlber, İstanbul’dan Sayfalar |
7) | Alan gezisi: Tarihi Yarımada II | Ergin, Osman Nuri (2003), İstanbul Şehri Rehberi, İstanbul 1934, Tıpkı Basım Ortaylı, İlber, İstanbul’dan Sayfalar Kuban, Doğan (2004), İstanbul Bir Kent Tarihi, Bizantion- Konstantinopolis- İstanbul, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul. Deleon, Jak; Anıtsal İstanbul,Remzi Yayınevi |
8) | Alan gezisi: Tarihi Yarımada III | Ergin, Osman Nuri (2003), İstanbul Şehri Rehberi, İstanbul 1934, Tıpkı Basım Kuban, Doğan (2004), İstanbul Bir Kent Tarihi, Bizantion- Konstantinopolis- İstanbul, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul. Ortaylı, İlber, İstanbul’dan Sayfalar Deleon, Jak; Anıtsal İstanbul,Remzi Yayınevi |
9) | Haliç’in Tarihi | Eyice, Semavi (1975), Tarihte Haliç, (10-11 Aralık 1975, Haliç Sempozyumuna Sunulan Bildiri), İ.T.Ü. Istanbul Geoteknik Su Ve Çevre Mühendisliği Sorunları Araştırma Grubu Sempozyumları No:1: 263-285. Kuban, Doğan (2004), İstanbul Bir Kent Tarihi, Bizantion- Konstantinopolis- İstanbul, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul. Ortaylı, İlber, İstanbul’dan Sayfalar Deleon, Jak; Anıtsal İstanbul,Remzi Yayınevi |
10) | Alan gezisi: Haliç I | Ergin, Osman Nuri (2003), İstanbul Şehri Rehberi, İstanbul 1934, Tıpkı Basım Kuban, Doğan (2004), İstanbul Bir Kent Tarihi, Bizantion- Konstantinopolis- İstanbul, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul. Ortaylı, İlber, İstanbul’dan Sayfalar Deleon, Jak; Anıtsal İstanbul,Remzi Yayınevi |
11) | Alan gezisi: Haliç II | Kuban, Doğan (2004), İstanbul Bir Kent Tarihi, Bizantion- Konstantinopolis- İstanbul, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul. Deleon, Jak;; Balat Ve Çevresi, Can Yayınları Ortaylı, İlber, İstanbul’dan Sayfalar Deleon, Jak; Anıtsal İstanbul,Remzi Yayınevi |
12) | Alan gezisi: Galata and Pera, Galata Kulesi, Büyük Hendek Sokak, Kilseler, Doğan Apartmanı, Tünel, Galatasaray-Beyoğlu | Kuban, Doğan (2004), İstanbul Bir Kent Tarihi, Bizantion- Konstantinopolis- İstanbul, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul. Ortaylı, İlber, İstanbul’dan Sayfalar Freely, John; Galata, Arkeoloji Ve Sanat Yayınları Çelik, Zeynep (1986), 19. Yüzyılda Osmanlı Başkenti, Değişen İstanbul, İstanbul |
13) | Boğaziçi Tarihi | Kuban, Doğan (2004), İstanbul Bir Kent Tarihi, Bizantion- Konstantinopolis- İstanbul, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul. Dethier,P.A; Boğaziçi Ve İstanbul, İst. 1993 |
14) | Alan gezisi: Boğaziçi boyunca yaşam: Köyler, saraylar, köşkler, yalılar | Kuban, Doğan (2004), İstanbul Bir Kent Tarihi, Bizantion- Konstantinopolis- İstanbul, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul. Dethier,P.A; Boğaziçi Ve İstanbul, İst. 1993 |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Anabolu, Mükerrem Umsan(2001), İstanbul ve Anadolu’daki Roma İmparatorluk Dönemi Mimarlık Yapıtları, İstanbul Anonim- Dünden Bugüne İstanbul Ansiklopedisi Barbaro, Nicola (2007), Konstantiniyye’den İstanbul’a, İstanbul Bayrı, Mehmet Halit (1951), Yer Adları Ve Yer Adlarına Bağlı Folklör Bilgileriyle İstanbul, Hayat Yayınları, İstanbul. Brown, John. P. (1868), Ancient And Modern Constantinople, London Carbognano, Cosimo De; 18.yy’.ın Sonunda İstanbul, Eren Yayıncılık. Çelik, Zeynep (1986), 19. Yüzyılda Osmanlı Başkenti, Değişen İstanbul, İstanbul. Dallaway, James (1797), Constantinople Ancient And Modern, London. Deleon, Jak; Anıtsal İstanbul,Remzi Yayınevi Deleon, Jak;; Balat Ve Çevresi, Can Yayınları Dethier,P.A; Boğaziçi Ve İstanbul, İst. 1993 Dirimtekin, Feridun (1964), Ecnebi Seyyahlara Nazaran XVI. Yüzyılda İstanbul, İstanbul. Ebersolt, Jean; Bizans İstanbul’u Ve Doğu Seyyahları, İst.1996 Ergin, Osman Nuri (2003), İstanbul Şehri Rehberi, İstanbul 1934, Tıpkı Basım Eyice, Semavi (1975), Tarihte Haliç, (10-11 Aralık 1975, Haliç Sempozyumuna Sunulan Bildiri), İ.T.Ü. Istanbul Geoteknik Su Ve Çevre Mühendisliği Sorunları Araştırma Grubu Sempozyumları No:1: 263-285. Freely, John; Galata, Arkeoloji Ve Sanat Yayınları Freely, John.; Istanbul: The İmperial City Freely, John; Evliya Çelebi’nin İstanbul’u, Yapı Kredi Yayınları Galland, Antoine (1998), İstanbul’ Ait Günlük Hatıralar (1672-1673), I-II, Çev. Nahid Sırrı Örik, İstanbul. Gautıer, Théophile (2007), İstanbul, Çev. Nuriye Yiğitler, İstanbul Grelot, Josephus (1998), İstanbul Seyahatnamesi, Çev. Maide Selen, İstanbul. Gyllıus, Petrus (1997), İstanbul’un Tarihi Eserleri, Çev: Erendiz Özbayoğlu, İstanbul. Hovhannesyan, Sarkis Sarraf (2008), Payitaht İstanbul’un Tarihçesi, Çev. Elmon Hançer, İstanbul. Kuban, Doğan (2004), İstanbul Bir Kent Tarihi, Bizantion- Konstantinopolis- İstanbul, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul. Mantran, Robert (2001), İstanbul Tarihi, İstanbul Mansel,, Philip Constantinople, The City Of World’s Desire, London: John Murray Publishers, 1995. Ortaylı, İlber, İstanbul’dan Sayfalar Pardoe Miss (2004), Şehirlerin Ecesi İstanbul, Çev. Banu Büyükkal, İstanbul. Pedro (1995), Pedro’nun Zorunlu İstanbul Seyahati-16. yüzyılda Türklere Esir Düşen Bir İspanyol’un Anıları, Çev. Fuad Çarım, İstanbul. Wiener, Wolfgang Müler (2002), İstanbul’un Tarihi Topografyası, Çev.: Ülker Sayın, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Arazi Çalışması | 1 | % 5 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 97 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | 4 |
2) | Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak. | |
3) | Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek. | |
3) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | |
4) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | |
5) | Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. | |
6) | Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. | 4 |
7) | İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek. | |
8) | Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak. | 4 |
9) | Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek. | |
10) | Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak. | |
11) | Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak. | 4 |
12) | Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. | |
13) | Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak. | |
14) | İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak. | |
15) | To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws. | 4 |