GEP0201 City and CultureBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0201 Şehir ve Kültür Güz 3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NESLİHAN AYDIN YÖNET
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi NESLİHAN AYDIN YÖNET
Opsiyonel Program Bileşenleri: None
Dersin Amacı: Kent ve Kültür dersinin amacı, öğrencilere çeşitli boyutlarıyla kenti okumayı, anlamayı ve analiz etmeyi öğretmektir. Ders kapsamında öncelikle kent ve kültür kavramları ve aralarındaki ilişki anlatılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Genel bir kent kültürü bilgisine sahip olacaklar,
2. Kentlerin evrimi hakkında bilgi sahibi olacaklar,
3. Kentlerdeki farklı sosyal ve kültürel grupların kentsel mekâna etkilerini kıyaslayıp karşılaştırabilecekler,
4. Pek çok boyutuyla (sosyal, siyasi, tarihi, mimari vb.) günümüz kentlerini tartışabileceklerdir.


Dersin İçeriği

Kent ve kültür ilişkisinin tarihsel arka planı, günümüz kentlerinin dönüşüm ve değişiminde küreselleşmenin etkisi, marka kent oluşturma çabası, kültürel değerlerin korunması, sürdürülebilirlik kavramı, kamusal alanların önemi (meydanlar ve sokaklar), konut kültürünün kentlere mekansal ve sosyal yansımaları değerlendirilecektir. Öğrenci dönem sonunda kent ve kültür ilişkisini pek çok boyutuyla değerlendirebilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Dersi: Ders izlencesinin açıklanması, süreç hakkında bilgi verilmesi. Öğrenci çalışma konularının belirlenmesi
2) Kent Kavramı / Kent Kültürü Çalışma konuları listesi
3) Kentlerin Dönüşümü
4) Sanayi Sonrası Kent
5) Küresel Kent
6) Kamusal Alan
7) Kamusal Alan - Ara Sınav
8) Pandemi ve Kent
9) Sürdürülebilirlik
10) Konut Kültürü
11) Öğrenci Sunumları
12) Öğrenci Sunumları
13) Öğrenci Sunumları Tüm öğrenci sunumlarının "itslearning"teki ilgili klasöre yüklenmesi
14) Dönem Değerlendirmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -
Diğer Kaynaklar: • Thorns, David C. (2004), "Kentlerin Dönüşümü: Kent Teorisi ve Kentsel Yaşam", Soyak Yayınları, İstanbul, Türkiye.
• Atanur, G. ve Yaman, M. (Editörler) (Eylül 2016), "Kent Kültürü ve Kentlilik Bilinci Sempozyumu" Bildiri Kitabı, Bursa Kent Konseyi Bilimsel Yayınlar Dizisi-3, Bursa, Türkiye.
• Turgut Yıldız, H. ve Eyüce, A. (Derleyenler) (Aralık 2007), "Kent, Kültür ve Konut", IAPS-CSBE Network Kitap Serisi:7, Bahçeşehir Üniversitesi, Uğur Eğitim Pazarlama ve Yayıncılık A.Ş., İstanbul, Türkiye.
• Keyder, Ç. (Editör) (2006), "İstanbul: Küresel ile Yerel Arasında"Metis Yayınları, İstanbul, Türkiye.
• Bali, R. N. (2009), "Tarz-ı Hayat’tan Life Style’a: Yeni Seçkinler, Yeni Mekanlar, Yeni Yaşamlar", İletişim Yayınları, İstanbul, Türkiye.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 2 24
Sunum / Seminer 1 30 30
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.