GEP0132 Trends in Classical MusicBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YENİ MEDYAÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0132 Klasik Müzikte Akımlar Güz 3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Klasik Müziğin görsel ve dinleti ağırlıklı bir yöntem ile
anlatılması ve kazandırılması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Evrensel müziği tanımaları, müzik terminolojisini anlamaları.Sanatın diğer kolları ile ilişkilerinin öğrenilmesi.

Dersin İçeriği

Antik Çağdan Viyana Klasiklerine kadar olan dönem ve
Müzik türlerinin tanımı.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Barok’tan Klasizime geçiş, Sonat formu cd
2) J. Haydn ve W. A. Mozart oda Müziği formu dvd
3) W. A. Mozart – L. V. Beethoven cd dvd
4) Romantik Devrin Genel Tanımı, F.Schubert Lied tanımı
5) Alman romantikler R. Schumann, J.Brahms cd
6) Fransız Romantikler C.Saint Saens, Cesar Frank, G.Bizet
7) Polonyalı Romantik F. Chopin, Polonez, Vals, Mazurka tanımı Notaların incelenmesi
8) Macar Romantik F. Lizst Rapsodi tanımı cd
9) Rus Romantikler P.İ Tchaykovsky, S.Rachmaninov
10) Nordik Romantikler E. Greig , J. Sibelius
11) İtalyan Operası G. Rossini, G. Puccini, G. Verdi cd , dvd
12) 19.YY sonu ve 20.YYın ilk yarısı muzik dünyası C.Debussy, M.Ravel, Carl Orff cd
13) Rusya’da S.Prokofiev, I. Stravinsky, D.Shostakovich, Borodin dvd
14) Türkiye’de Müzik ve Genel Tekrar cd
15) Final Sınavı
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Hocanın verdiği notlar
Diğer Kaynaklar: DVD, CD, Canlı Konserler

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 5
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 1 2 2
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 2 8
Küçük Sınavlar 3 6 18
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek.
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek.
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek.
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek.
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek.
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek.
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek.
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek.
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek.
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek.