GEP0123 Special Topics in TheatreBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0123 Tiyatroda Özel Başlıklar Güz
Bahar
3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. SERKAN ÜSTÜNER
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. SERKAN ÜSTÜNER
Opsiyonel Program Bileşenleri: none
Dersin Amacı: Sahnelenemek üzere tasarlanmış bir senaryonun , okunması, analiz edilmesi, yorumlanması üzerine derinlenmesine metod araştırmaları ve incelemeleri dersin amacıdır. Edebi çözümlemelerde bulunarak metinleri derinlemesine anlamak ve algılyabilmek,sentezlemek ve bunun üzerine eleştirsel düşünme/yazmanın geliştirilmesi ve öğrenciye farklı bakış açılarının kazandırılması dersin amacıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenci;
1- Değişik ve yenilikçi tiyatro türlerini ve çağdaş tiyatro algısını tanır, kavrar ve değerlendirir.
2- Edebi metinleri değerlendirme, analiz etme, sentezleme ve yorumlama yeteneğini geliştirir, eleştirsel düşünme ve yazma kabileyeti kazanır.
3- Anafikir, konu, tema, olay örgüsü ve edebi karakter gibi temel tiyatro yazımı kavramlarını tanır, kavrar ve uygulmaya geçirir.
4- Seçilen oyunların, yazarlarını biografilerini, dönemlerini inceler, tarihsel, kültürel ve içeriksel bağlantılarını kurar, günümüzle karşılaştırır ve tartışır.
5- Bir edebi metni farklı bakış açılarıyla değerlendirmeyi öğrenir, değerlendirir ve tartışır.
6- Edebi metinleri evrensel kuramlarla bağdaştırır, yorum yapma , sentezleme ve yorumlama becerilerini geliştirir
7-Tiyatro sanatının işlevini, eğitim, eğlence ve aydınlanma( toplumsal gelişim) alanlarında , dramatik yapı ve tiyatral eleştiri yoluyla analiz eder , tartışır.

Dersin İçeriği

Tiyatro tarihinin farklı dönemlerde önce çıkmış, çarpıcı ve yenilikçi tiyatro akımları, Çağdaş Tiyatro hareketleri, yazarlar ve metinler ve bunların derinlemesine analizi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş Tiyatro , Senaryo nedir? Senaryo ve roman incelenmesi. - Çehov kısa oyunlar, küçük prens.
2) Tiyatronun İşlevi ve Tiyatro Terimleri Tartışma: Sanat/Tiyatro lüks müdür ihtiyaç mıdır?
3) Oyunlara eleştirsel bakış Tiyatro Eleştirileri okuma.
4) Metin/Oyun Analiz Metodları Avangard Tiyatro kısa oyunlar Peter Bürger ve Cristopher Inn
5) Edebi Tahlil Tür, Tarz, Anafikir, Fabel, Tema, Olay Örgüsü, dramatik yapı.
6) Oyun okuma ve tartışma Suskun Saat – Serkan Üstüner
7) Abüsrd Tiyatro Samuel Beckett, Eugune Ionesco
8) Dramaturjiye giriş Hülya Nutku’ “ Dramaturji Sahne Bilimi”
9) Oyun Okuma / Analiz ve Tartışma Grotowoski Metodu Thomas Richards- Grotowski Tekniği
10) Suratına (in yer face) Tiyatro ve İngiltere Royal Court: Anthony Neilson, Joe Penhall, Sarah Kane.
11) Oyun Okuma / Yorumla ve Münazara Sarah Kane – Havaya Uçurulmuş
12) Oyun Seyretme , Analiz etme ve Tartışma Philip Ridley, Martin McDonagh or Mark Ravenhill.
13) Münazara / Beyin Fırtınası Tiyatroda Şiddet Ders dönemi içinde seçilen bir oyun üzerine tartışma.
14) Oyun Analizi ve Tartışma / Eleştiri Yazma Seçilen çağdaş bir tiyatro oyunu izlenecektir.
15) Final Sınavı
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: References Grotowoski ve Fiziksel Eylem – Thomas Richards
Avant-Garde Tiyatro – Christopher İnn
Absürd Tiyatro – Martin Esslin
Aleks Sierz – Britanya’da Suratına Tiyatro

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 5
Uygulama 3 % 5
Projeler 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 3 3 9
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 4 12
Proje 1 5 5
Ödevler 3 4 12
Ara Sınavlar 1 5 5
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 93

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.