TIP | |||||
Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0122 | Shakespeare ve Çağdaş Yorumları | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | Dersin Hedefleri Dersin amacı öğrencileri Shakespeare'in eserleri ve bunların çağdaş yorumlarıyla tanıştırmaktır. Bu ders, William Shakespeare'in metinlerinin derinlemesine incelenmesini sağlamayı, onun edebi katkılarının kapsamlı bir şekilde anlaşılmasını sağlamak için ana temalara, karakterlere ve anlatılara odaklanmayı amaçlamaktadır. Çağdaş uyarlamaların ve yorumların mevcut sosyal, kültürel ve politik bağlamları nasıl yansıttığını araştıracak ve böylece Shakespeare'in eserlerini günümüz dünyasına uygun tutacak. Öğrenciler, çeşitli yorumlayıcı mercekler kullanarak hem orijinal metinlerle hem de bunların modern yorumlarıyla etkileşime geçerek eleştirel analiz becerilerini geliştireceklerdir. Ders, karşılaştırmalı analizi teşvik ederek öğrencilerin tarihsel ve kültürel değişimlerin bu yeniden yorumlamalar üzerindeki etkilerini belirlemelerini sağlar. Ek olarak, öğrencileri Shakespeare'in metinlerini çağdaş izleyiciler için yeniden tasarlamaya teşvik ederek yaratıcı katılımı teşvik etmeyi amaçlamaktadır. Tartışmalar, sunumlar ve yazılı ödevler aracılığıyla öğrenciler, içgörülerini ve analizlerini açık ve etkili bir şekilde ifade ederek iletişim becerilerini geliştireceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Edebi bir bakış açısı ve Shakespeare'in oyunlarını ve sonelerini anlama yeteneği geliştirmek. 2- Eleştirel düşünme/yazma becerilerini, yani edebi materyali analiz etme, yorumlama, sentezleme ve değerlendirme yeteneğini geliştirebilmek. 3- Belirli konuları (belirli oyunu) derinlemesine incelemek. 4- İncelenen eserleri sosyal, kültürel ve politik bağlamlarına yerleştirmek. 5- Çeşitli edebi metinler arasında bağlantılar kurma ve eleştirel bağlantılar kurma yeteneklerini geliştirmek ve disiplinler arası bir tutum benimsemek. 6- Oyuncuların, yönetmenlerin ve uyarlayıcıların ham maddeden canlı tiyatroyu nasıl yaptıklarını anlamak. 7- Eleştirmenlerin performansları nasıl anlamlandırdıklarını ve bunlar hakkında nasıl yazdıklarını anlamak. 8- Bir Shakespeare metninin gerçek bir performans için nasıl uyarlandığını öğrenmek. |
Dersimizde, öğretim yöntem ve teknikleri olarak; Teknoloji Destekli Öğrenme, İşbirlikli Öğrenme, Ders, Okuma, Deney, Sosyal Aktivite yöntemlerinden faydalanılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse genel giriş Rönesans, reform gibi kavramlar... | |
2) | 16. yüzyıl - İngiltere Tudor’lar, Kraliçe Elizabeth | |
3) | Shakespeare’in hayatı ve eserlerine genel bir bakış | |
4) | Shakespeare’in tragedyaları. Önemli tiradlar incenecektir. | |
5) | Hamlet - Hamlet’in deliliği, siyaset ve ahlak | |
6) | Hamlet Filmler’den kesitler Laurence Olivier’in 1948 versiyonu Kenneth Branagh’nın 1997 | |
7) | Shakespere’in soneleri Çeviri 130. ve 18. soneler | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | İzlenen oyunlardan birinden gelecek konuk konuşmacı | |
10) | Shakespeare'in tragedyalarından biri (her dönem farklılık gösterebilir: Macbeth,Othello ya da Venedik Taciri) | |
11) | Seçilmiş olan tragedyaya devam. | |
12) | Shakespeare’in komedileri Görünenler ile gerçekler Bir Yaz Gecesi Rüyası | |
13) | Bir Yaz Gecesi Rüyası devam... | |
14) | Shakespeare’in soytarıları Soytarıların bilgeliği |
Ders Notları / Kitaplar: | Shakespeare'in seçilen 3 oyunu Shakespeare yazar ve eserleri - Stanley Wells Shakespeare in Production: Whose History? H.R. Coursen The Shakespearean Stage 1574-1642 – Andrew Gurr Articles – depending on the plays being discussed that semester |
Diğer Kaynaklar: | Course Resources Lectures and critical books on Shakespeare and the plays we will study in class. Shakespeare’s plays: Hamlet, Macbeth, Othello, Julius Caesar, The Taming of the Shrew Henry IV part 2. Suggested books: Shakespeare in production: Whose History - H.R. Coursen Shakespeare: The writer and His work - Stanley Wells Tyrant: Shakespeare on Politics - Stephan Greenblatt Will in the World: How Shakespeare Became Shakespeare - Stephan Greenblatt |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 3 | 30 |
Sunum / Seminer | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 93 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | 1 |
2) | Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | 5 |
3) | Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. | 2 |
4) | Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar. | 2 |
5) | Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir. | 2 |
6) | Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | |
7) | Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir. | 2 |
8) | Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar. | 2 |
9) | Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur. | 2 |
10) | Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | 2 |
11) | Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir. | 2 |
12) | Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir. | 2 |
13) | Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir. | 2 |
14) | Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur. | 2 |
15) | Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir. | 2 |
16) | Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur. | 1 |
17) | Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar. | 2 |
18) | Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar. | 2 |
19) | Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır. | |
20) | Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir. | |
21) | Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | |
22) | Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır. | |
23) | Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar. | |
24) | Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar. | |
25) | Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | |
26) | Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır. | |
27) | Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir. | |
28) | Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular. | |
29) | Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır. | |
30) | Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir. | |
31) | Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir. | |
32) | Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler |