GEP0122 Shakespeare and Contemporary PerformanceBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0122 Shakespeare ve Çağdaş Yorumları Güz
Bahar
3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersin Amacı: Dersin Hedefleri

Dersin amacı öğrencileri Shakespeare'in eserleri ve bunların çağdaş yorumlarıyla tanıştırmaktır. Bu ders, William Shakespeare'in metinlerinin derinlemesine incelenmesini sağlamayı, onun edebi katkılarının kapsamlı bir şekilde anlaşılmasını sağlamak için ana temalara, karakterlere ve anlatılara odaklanmayı amaçlamaktadır. Çağdaş uyarlamaların ve yorumların mevcut sosyal, kültürel ve politik bağlamları nasıl yansıttığını araştıracak ve böylece Shakespeare'in eserlerini günümüz dünyasına uygun tutacak. Öğrenciler, çeşitli yorumlayıcı mercekler kullanarak hem orijinal metinlerle hem de bunların modern yorumlarıyla etkileşime geçerek eleştirel analiz becerilerini geliştireceklerdir. Ders, karşılaştırmalı analizi teşvik ederek öğrencilerin tarihsel ve kültürel değişimlerin bu yeniden yorumlamalar üzerindeki etkilerini belirlemelerini sağlar. Ek olarak, öğrencileri Shakespeare'in metinlerini çağdaş izleyiciler için yeniden tasarlamaya teşvik ederek yaratıcı katılımı teşvik etmeyi amaçlamaktadır. Tartışmalar, sunumlar ve yazılı ödevler aracılığıyla öğrenciler, içgörülerini ve analizlerini açık ve etkili bir şekilde ifade ederek iletişim becerilerini geliştireceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
At the end of the course, you will be able to:
1. To critically read and analyze Shakespeare’s texts and their thematic elements, enhancing your understanding of his literary contributions.
2. To create a visual presentation that integrates artistic elements, such as paintings and music, inspired by Shakespeare’s works.

Dersin İçeriği

At the end of the course you will be able to:
1. To critically read and analyze Shakespeare's texts and their thematically ambiguous ones to understand your understanding of his literary contributions.
2. To create a visual presentation that integrates important elements such as painting and music, inspired by Shakespeare's works.
3. To present and discuss your visual interpretations of Shakespeare's texts in a classroom environment, improving your public speaking and presentation skills.
4. Examine and critique contemporary adaptations of Shakespeare, including films and theatrical productions, understanding how his works have been reimagined in modern contexts.
5. Apply your analytical skills to compare Shakespeare's original texts with their modern adaptations, identifying the effects of historical and cultural changes.
6. To provide a deeper contextual understanding of Shakespeare's works by discussing the socio-political conditions of his time and how these affected his plays.
7. To discuss the stage techniques used by Shakespeare in his time and to understand the historical context of his theater practices.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse genel giriş
2) Renaissance Reform Student presentations
3) Elizabeth dönemi, Tudors ve Shakespeare'in hayatı ve eserleri Öğrenci Sunumları
4) Shakespeare’s tragedies Hamlet Student Presentations
5) Hamlet, Macbeth Student presentations
6) Macbeth, Othello Student presentations
7) 1st Midterm Exam Student presentations
8) Shakespeare’s sonnets Student presentations
9) Shakespeare’s Fools Student presentations
10) Shakespeare’s comedies The Taming of the Shew Student presentations
11) The taming of the Shrew Student presentations
12) Julius Cesar veya Henry IV BÖLÜM 2 Öğrenci sunumları
13) Henry IV bölüm 2 Öğrenci sunumları
14) Gözden geçirmek Yazılı ödev

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Course Resources
Lectures and critical books on Shakespeare and the plays we will study in class.
Shakespeare’s plays: Hamlet, Macbeth, Othello, Julius Caesar, The Taming of the Shrew Henry IV part 2.
Suggested books:
Shakespeare in production: Whose History - H.R. Coursen
Shakespeare: The writer and His work - Stanley Wells
Tyrant: Shakespeare on Politics - Stephan Greenblatt
Will in the World: How Shakespeare Became Shakespeare - Stephan Greenblatt

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 10
Sunum 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 10
Ödevler 2 10
Ara Sınavlar 1 15
Final 1 15
Toplam İş Yükü 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.