Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse genel giriş
Rönesans, reform gibi kavramlar... |
|
2) |
16. yüzyıl - İngiltere Tudor’lar, Kraliçe Elizabeth |
|
3) |
Shakespeare’in hayatı ve eserlerine genel bir bakış |
|
4) |
Shakespeare’in tragedyaları.
Önemli tiradlar incenecektir. |
|
5) |
Hamlet - Hamlet’in deliliği, siyaset ve ahlak |
Okuma - Hamlet |
6) |
Hamlet Filmler’den kesitler
Laurence Olivier’in 1948 versiyonu
Kenneth Branagh’nın 1997
|
|
7) |
Shakespere’in soneleri
Çeviri 130. ve 18. soneler |
|
8) |
Tekrar |
|
9) |
İzlenen oyunlardan birinden gelecek konuk konuşmacı |
|
10) |
Shakespeare'in tragedyalarından biri (her dönem farklılık gösterebilir: Macbeth,Othello ya da Venedik Taciri) |
Okuma |
11) |
Seçilmiş olan tragedyaya devam. |
|
12) |
Shakespeare’in komedileri
Görünenler ile gerçekler
Bir Yaz Gecesi Rüyası
|
Okuma - Bir Yaz Gecesi Rüyası |
13) |
Bir Yaz Gecesi Rüyası devam... |
|
14) |
Shakespeare’in soytarıları:
Soytarıların bilgeliği |
|
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bir dünya vatandaşı olarak, küresel ekonomik, siyasi, toplumsal ve ekolojik gelişmelerin ve eğilimlerin farkındadır. |
|
2) |
Küresel ve yerel dinamiklerin gerektirdiği teknolojik ilerlemeyi yakınen takip edecek ve öğrenmeyi sürdürebilecek donanıma sahiptir. |
|
3) |
Temel iktisadi ilkeleri ve analiz yöntemlerini özümser ve günlük olayları değerlendirirken kullanır. |
|
4) |
Ekonomi ile ilgili problemleri tanımlarken, bunları analiz ederken ve bulduğu sonuçları ilgili paydaşlarla paylaşırken nicel ve istatistiksel araçları kullanır. |
|
5) |
Ekonomik birimlerin var olan kısıtlar ve teşvikler altında karar alma aşamalarını anlar, bu kararların etkileşimlerini ve olası gelecek etkilerini inceler. |
|
6) |
Dijital teknolojilerin kullanıldığı yeni iş yapma biçimlerini ve yeni piyasa yapılarını kavrar. |
|
7) |
İktisadi ve toplumsal problemleri eleştirel bir yaklaşımla ele alır ve analitik çözümler geliştirir. |
|
8) |
Analitik çözüm üretmek ve nicel araştırma yöntemlerini kullanmak için gerekli matematiksel donanıma sahiptir. |
|
9) |
Katkıda bulunduğu çalışmalarda bireysel ve toplumsal refahı birlikte ve etik bir bakış açısıyla gözetir. |
|
10) |
Ekonomik problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla ele alır ve farklı disiplinlerden yararlanarak çözüm arar. |
|
11) |
Bir takımın parçası olarak katkıda bulunduğu çalışmalarda özgün ve yenilikçi fikirler üretir. |
|