Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
GEÇ ANTİK DÜNYA
Yahudi ve Erken Hristiyan sanatı: Katakomplar ve Dura Europos
Konstantinopolis ve Erken Bizans Sanatı
Mozaikler ve Elyazmaları
|
Reading: Stokstad, Chapter 7: “Early Christian, Jewish and Byzantine Art,” to page 254.
On-line sources: Selections from the Bible |
2) |
BİZANS VE İSLAM
Bizans ikonları
Bizans ve Avrupa |
Stokstad, Chapter 8: “Islamic Art”
On-line sources: Selections from the Qur’an, and from medieval geographers. |
3) |
Kuzey Avrupa'nın Kelt ve Cermen sanatları
ERKEN ORTAÇAĞ BATI |
Stokstad, Chapter 9: “Early Medieval Art in Europe”
On-line sources: Short selections from Beowulf |
4) |
GOTİK SANAT VE MİMARİ
Gotik katedral
Gotik heykel ve dekoratif sanatlar
Avrupa'da On Üçüncü Yüzyıl |
Stokstad, Chapter 11: “Gothic Art of the Twefth and Thirteenth Centuries” |
5) |
Gotikten Rönesansa: İtalya'da On Dördüncü Yüzyıl |
Stokstad, Chapter 12, “Fourteenth Century Art in Europe.” |
6) |
Gotikten Rönesansa: İtalya'da On Beşinci Yüzyıl |
Chapter 20, “Piety, Passion, and Politics: Fifteenth-Century Art in Northern Europe and Spain |
7) |
İtalyan Sanatında Güzellik, Bilim ve Ruh: Yüksek Rönesans ve Maniyerizm” |
Chapter 22 |
8) |
Ara Sınav Haftası |
|
9) |
Hümanizm ve Antik Çağın Cazibesi: On Beşinci Yüzyıl İtalyan Sanatı” |
Chapter 21 |
10) |
Papalar, Köylüler, Hükümdarlar ve Tüccarlar: Barok ve Rokoko Sanatı |
Chapter 24 |
11) |
Neoklasisizm ve Sanayi Devrimi |
Chapter 25 |
12) |
Modernizm, modernite ve modern sanat. |
Paul Wood, “Introduction: The Avant-Garde and Modernism,” in
The Challenge of the Avant-Garde, ed. Paul Wood (New Haven:
Yale University Press, 1999): 7-31. |
13) |
Modern sanatta akımlar |
|
14) |
Genel değerlendirme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır. |
1 |
2) |
Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. |
5 |
3) |
Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. |
2 |
4) |
Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar. |
2 |
5) |
Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir. |
2 |
6) |
Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. |
|
7) |
Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir. |
2 |
8) |
Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar. |
2 |
9) |
Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur. |
2 |
10) |
Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. |
2 |
11) |
Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir. |
2 |
12) |
Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir. |
2 |
13) |
Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir. |
2 |
14) |
Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur. |
2 |
15) |
Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir. |
2 |
16) |
Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur. |
1 |
17) |
Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar. |
2 |
18) |
Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar. |
2 |
19) |
Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır. |
|
20) |
Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir. |
|
21) |
Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. |
|
22) |
Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır. |
|
23) |
Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar. |
|
24) |
Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar. |
|
25) |
Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. |
|
26) |
Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır. |
|
27) |
Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir. |
|
28) |
Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular. |
|
29) |
Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır. |
|
30) |
Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir. |
|
31) |
Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir. |
|
32) |
Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler |
|