Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tarih Öncesi Sanat ve Din |
ROSENBERG, Donna, Dünya Mitolojisi, İmge Kitabevi, 1998 |
2) |
Antik Mısır Mitolojisi ve Din |
SEYİDOĞLU, Bilge, Mitoloji Metinler-Tahliller, Kayseri 1995 |
3) |
Yunan Mitolojisi ve Sanat |
HAMILTON, Edith, Mitologya,
ERHAT, Azra, Mitoloji Sözlüğü
|
4) |
Antik Yunan Sanatı-Heykel ve Resim |
CROIX, Horst de la- TANSEY, Richard G., Gardner’s Art, Through The Ages “Ancient, Medivial and Non- Europan Art”, Ninth Edit. |
5) |
Ziyaret :Istanbul Arkeoloji Müzesi |
|
6) |
Asya Sanatı ve Budizm |
CROIX, Horst de la- TANSEY, Richard G., Gardner’s Art, Through The Ages “Ancient, Medivial and Non- Europan Art”, Ninth Edit. |
7) |
Hristiyanlık ve Hristiyan Sanatı |
DEİCHMANN, F.W., Frühchristliche Kirchen in Rom, Basel 1948 Kitab-ı Mukaddes, İstanbul 2000. |
8) |
Erken Hristiyanlık- Bizans Sanatı |
D.TALBOT Rice, The Byzantines (Ancient Peoples and Places), London 1962
JENSEN, Robin Margaret,Understanding Early Christian Art, 2000
|
9) |
Avrupa Sanatında Hristiyanlık-Ortaçağ |
BORCHGRAVE Helen de, A Journey into Christian Art, 2000. |
10) |
Ziyaret: Khora Monestry-Kariye Müzesi |
|
11) |
Avrupa Sanatında Hristiyanlık-Rönesans |
BURCKHARDT JACOB, İtalya’da Rönesans Kültürü, II Cilt, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 12-13
|
12) |
Avrupa Sanatında Hristiyanlık-Barok |
BURCKHARDT JACOB, İtalya’da Rönesans Kültürü, II Cilt, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 12
|
13) |
İslam Felsefesi- Sanat&Mimarlık (Erken ve Ortaçağ) |
GRABAR, O.,İslam Sanatının Oluşumu, İstanbul,1988 YETKİN,
ÇORUHLU, Y.,Türk İslam Sanatının ABC’si,Kabalcı Yayınevi,İstanbul, 2000
|
14) |
Osmanlı Sanatı ve Mimarlığı |
ÇORUHLU, Y., Erken Devir Türk Sanatının ABC’si, Kabalcı Yay., İstanbul,1998
ASLANAPA, O., Türk Sanatı, İstanbul, 2003
|
Ders Notları / Kitaplar: |
|
Diğer Kaynaklar: |
ASLANAPA, O., Türk Sanatı, İstanbul, 2003
BENTON, Jonetta Rebold- DI YANNI, Robert. Art and Culture, An Introduction to the Humanities, Volume I.
CÖMERT, B., Mitoloji ve İkonografi, Ankara 1999.
CROIX, Horst de la- TANSEY, Richard G., Gardner’s Art, Through The Ages “Ancient, Medivial and Non- Europan Art”, Ninth Edit.
ÇORUHLU, Y., Erken Devir Türk Sanatının ABC’si, Kabalcı Yay., İstanbul,1998
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. |
|
2) |
Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. |
|
3) |
Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. |
|
4) |
Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
|
5) |
Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. |
|
6) |
İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. |
|
7) |
Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. |
|
8) |
Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir |
|
9) |
Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. |
|
10) |
Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |
|