Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş |
|
2) |
Demokrasi modelleri
|
• David Held. Models of Democracy. (Cambridge, UK: Polity Press, 2006), Chapter 1.
• Mark Bevir, “Representative Democracy” in The Encyclopedia of Political Theory (2010): 1188 – 1190.
|
3) |
Katılımcı ve müzakereci demokrasi |
• Mark Bevir, “Participatory Democracy” in The Encyclopedia of Political Theory (2010): 1018-1019.
• Benjamin Barber, Selections from Strong Democracy (1984)*
• Carole Pateman, “Participatory Democracy Revisited.” Perspectives on Politics 10:1 (2012): 7-19.
• James S. Fishkin, “Deliberative Polling: Executive Summary.” Center for Deliberative Democracy.
http://cdd.stanford.edu/polls/docs/summary/
|
4) |
Demokrasinin felsefi yapıtaşları
|
• Aristotle, Selections from Politics (335-323 B.C.)*
• John Locke, Selections from The Second Treatise on Government (1688) *
• John Stuart Mill, Selections from On Liberty (1859)*
Suggested:
• David Held. Models of Democracy. (Cambridge, UK: Polity Press, 2006), Chapters 2 and 3. |
5) |
Çoğulculuk ve elitizm
|
• Curtis V. Smith, “Elitism vs. Pluralism: Of Robert Dahl, the Working Middle Class Vote and the 2008 Presidential Election”, Kansas City, Kansas Community College, E-Journal, vol 2. No.2 (October 2008), Section Review of Who Governs?
http://www.kckcc.edu/docs/default-source/ejournal/archives/elitism-vs-pluralism-of-robert-dahl-the-working-middle-class-vote-and-the-2008-presidential-election.pdf
• C. Wright Mills. “The Mass Society” and “The Higher Circles” in The Power Elite. (Oxford Press, 1956)
• Joseph Schumpeter. Capitalism, Socialism and Democracy. (London and New York: Routledge, 2003), 269-273.
Suggested:
• David Held. Models of Democracy. (Cambridge, UK: Polity Press, 2006), Chapter 5: 141-157. |
6) |
Demokrasi ve dağılım |
• Ian Shapiro. The State of Democratic Theory. (Princeton University Press, 2006), Chapter 5 |
7) |
Ara Sınav |
|
8) |
Çok kültürcülük: Felsefi gerekçeler
|
• Charles Taylor, “The Politics of Recognition.” In Multiculturalism, edited by Amy Gutmann (Princeton University Press, 1994): 25-44, 51-73
• Will Kymlicka. Multicultural Citizenship. (Clarendon Press, Oxford: 1996), Chapter 5.
• Song, Sarah, "Multiculturalism", The Stanford Encyclopedia of Philosophy (Spring 2017 Edition), Edward N. Zalta (ed.), forthcoming
https://plato.stanford.edu/entries/multiculturalism/
|
9) |
Çok kültürcülük: Eleştiriler I |
• Susan Moller Okin, “Is Multiculturalism Bad for Women?,” Princeton University Press, 1999, 7-24. |
10) |
Çok kültürcülük: Eleştiriler II
|
• Kenan Malik, “The Failure of Multiculturalism,” The Foreign Affairs, 2015
https://www.foreignaffairs.com/articles/western-europe/failure-multiculturalism
• Will Kymlicka, “Multiculturalism: Success, Failure and the Future”, Transatlantic Council on Migration
http://www.migrationpolicy.org/sites/default/files/publications/TCM-Multiculturalism-Web.pdf
|
11) |
Küreselleşme ve demokrasi |
• David Held. “The transformation of political community: rethinking democracy in the context of globalization” in Democracy’s Edges, edited by Ian Shapiro and Casiano Hacker-Cordon. (Cambridge, UK: Cambridge University Press, 1999): 84-111. |
12) |
Demokrasi ihracı
|
• Peter Burnell, “Does International Democracy Promotion Work?” Bonn : Dt. Inst. für Entwicklungspolitik, 2007. – (Discussion Paper / Deutsches Institut für Entwicklungspolitik ; 17/2007) ISBN 978-3-88985-354-7 |
13) |
Demokrasi tek alternative mi?
|
• Eric Li, “Why China’s Political Model is Superior,” The New York Times. Feb 16., 2012.
http://www.nytimes.com/2012/02/16/opinion/why-chinas-political-model-is-superior.html
• Yasheng Huang, “Why Democracy Still Wins”, Global Policy Journal Blog, April 25, 2014. http://www.globalpolicyjournal.com/blog/25/04/2014/why-democracy-still-wins-critique-eric-x-li%E2%80%99s-%E2%80%9C-tale-two-political-systems%E2%80%9D
|
14) |
GENEL DEĞERLENDİRME |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
2 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
2 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
2 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
2 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
2 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
2 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
3 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
2 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
2 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
2 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
2 |