Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş |
|
2) |
Demokrasi modelleri
|
• David Held. Models of Democracy. (Cambridge, UK: Polity Press, 2006), Chapter 1.
• Mark Bevir, “Representative Democracy” in The Encyclopedia of Political Theory (2010): 1188 – 1190.
|
3) |
Katılımcı ve müzakereci demokrasi |
• Mark Bevir, “Participatory Democracy” in The Encyclopedia of Political Theory (2010): 1018-1019.
• Benjamin Barber, Selections from Strong Democracy (1984)*
• Carole Pateman, “Participatory Democracy Revisited.” Perspectives on Politics 10:1 (2012): 7-19.
• James S. Fishkin, “Deliberative Polling: Executive Summary.” Center for Deliberative Democracy.
http://cdd.stanford.edu/polls/docs/summary/
|
4) |
Demokrasinin felsefi yapıtaşları
|
• Aristotle, Selections from Politics (335-323 B.C.)*
• John Locke, Selections from The Second Treatise on Government (1688) *
• John Stuart Mill, Selections from On Liberty (1859)*
Suggested:
• David Held. Models of Democracy. (Cambridge, UK: Polity Press, 2006), Chapters 2 and 3. |
5) |
Çoğulculuk ve elitizm
|
• Curtis V. Smith, “Elitism vs. Pluralism: Of Robert Dahl, the Working Middle Class Vote and the 2008 Presidential Election”, Kansas City, Kansas Community College, E-Journal, vol 2. No.2 (October 2008), Section Review of Who Governs?
http://www.kckcc.edu/docs/default-source/ejournal/archives/elitism-vs-pluralism-of-robert-dahl-the-working-middle-class-vote-and-the-2008-presidential-election.pdf
• C. Wright Mills. “The Mass Society” and “The Higher Circles” in The Power Elite. (Oxford Press, 1956)
• Joseph Schumpeter. Capitalism, Socialism and Democracy. (London and New York: Routledge, 2003), 269-273.
Suggested:
• David Held. Models of Democracy. (Cambridge, UK: Polity Press, 2006), Chapter 5: 141-157. |
6) |
Demokrasi ve dağılım |
• Ian Shapiro. The State of Democratic Theory. (Princeton University Press, 2006), Chapter 5 |
7) |
Ara Sınav |
|
8) |
Çok kültürcülük: Felsefi gerekçeler
|
• Charles Taylor, “The Politics of Recognition.” In Multiculturalism, edited by Amy Gutmann (Princeton University Press, 1994): 25-44, 51-73
• Will Kymlicka. Multicultural Citizenship. (Clarendon Press, Oxford: 1996), Chapter 5.
• Song, Sarah, "Multiculturalism", The Stanford Encyclopedia of Philosophy (Spring 2017 Edition), Edward N. Zalta (ed.), forthcoming
https://plato.stanford.edu/entries/multiculturalism/
|
9) |
Çok kültürcülük: Eleştiriler I |
• Susan Moller Okin, “Is Multiculturalism Bad for Women?,” Princeton University Press, 1999, 7-24. |
10) |
Çok kültürcülük: Eleştiriler II
|
• Kenan Malik, “The Failure of Multiculturalism,” The Foreign Affairs, 2015
https://www.foreignaffairs.com/articles/western-europe/failure-multiculturalism
• Will Kymlicka, “Multiculturalism: Success, Failure and the Future”, Transatlantic Council on Migration
http://www.migrationpolicy.org/sites/default/files/publications/TCM-Multiculturalism-Web.pdf
|
11) |
Küreselleşme ve demokrasi |
• David Held. “The transformation of political community: rethinking democracy in the context of globalization” in Democracy’s Edges, edited by Ian Shapiro and Casiano Hacker-Cordon. (Cambridge, UK: Cambridge University Press, 1999): 84-111. |
12) |
Demokrasi ihracı
|
• Peter Burnell, “Does International Democracy Promotion Work?” Bonn : Dt. Inst. für Entwicklungspolitik, 2007. – (Discussion Paper / Deutsches Institut für Entwicklungspolitik ; 17/2007) ISBN 978-3-88985-354-7 |
13) |
Demokrasi tek alternative mi?
|
• Eric Li, “Why China’s Political Model is Superior,” The New York Times. Feb 16., 2012.
http://www.nytimes.com/2012/02/16/opinion/why-chinas-political-model-is-superior.html
• Yasheng Huang, “Why Democracy Still Wins”, Global Policy Journal Blog, April 25, 2014. http://www.globalpolicyjournal.com/blog/25/04/2014/why-democracy-still-wins-critique-eric-x-li%E2%80%99s-%E2%80%9C-tale-two-political-systems%E2%80%9D
|
14) |
GENEL DEĞERLENDİRME |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Klasik ve güncel başlıca sosyoloji perspektiflerini öğrenmek ve karşılaştırmak ve bunların hepsini sosyal durumların analizine uygulamak. |
|
2) |
Yerel ve küresel ölçekte, sosyolojik ve antropolojik bilginin kurulmasında temel metodolojik yaklaşımları belirlemek |
|
3) |
Sosyal bilimlerde istatistik alanında edinilmiş, teorik ve uygulamalı bilginin kullanılmasını sağlamak |
|
4) |
Sosyolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere ait temel bilginin alınması (psikoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim ve edebiyat ) ve bu bilgiyi sosyolojik sürecin analiz edilmesinde kullanabilmek |
|
5) |
Sosyolojik verilerin toplanmasında, yorumlanmasında ve yayınlanmasında bilimsel ve etik prensiplere ilişkin bilgi sahibi olmak, bu prensipleri uygulayabilmek; ve aynı zamanda bu verinin uzmanlar ve ilgili kişilerle etkili iletişim yetenekleri ile nasıl paylaşılacağı becerisini geliştirme |
|
6) |
Kalitatif ve kantitatif analizler için, bilgisayar programlarını kullanarak sosyolojik bilgiyi analiz etme ve yayımlama yeteneği geliştirmek ve bu alandaki yeni gelişmeleri takip etme tutumu geliştirmek |
|
7) |
Kent ve kır sosyolojisi ve demografi, siyaset sosyolojisi, toplumsal cinsiyet sosyolojisi, beden sosyolojisi, görsel sosyoloji, iş sosyolojisi, din sosyolojisi, bilgi sosyolojisi ve suç sosyolojisi ile ilgili teorileri tanımlamak ve bu teoriler hakkında bilgi sahibi olmak |
|
8) |
Felsefi ve tarihi bakış açısına göre sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak nasıl konumlandığı bilgisine sahip olmak |
|
9) |
Türk toplumundaki sosyal konular üzerine farkındalık sahibi olmak, bu konulara eleştirel yaklaşabilmek ve Türk sosyologlarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri aktarabilmek |
|
10) |
Sosyal konular ve küresel sosyal süreçler üzerine farkındalık sahibi olmak ve sosyolojik analizleri kalkınma ve sosyal sorumluluk projelerine uygulamak. |
|
11) |
Bireysel veya takım üyesi olarak, sosyolojinin çeşitli alanları için araştırma sorusu belirleme, araştırma projesi üretme ve tamamlanmış yazılı rapor hazırlama kabiliyetine sahip olmak |
|
12) |
Sosyoloji alanında kazanılmış bilginin lise derecesine aktarabilmek |
|